IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Мисия Cloud - HR като модна тенденция

SuccessFactors включва служителите в стратегията на компанията и разпределя времето им върху правилните задачи, твърди Паскал Стренад от SAP

09:04 | 29.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Паскал Стренад: Компаниите все по-често изискват по-гъвкави и бързи системи. <em>Снимка: SAP</em></p>

Паскал Стренад: Компаниите все по-често изискват по-гъвкави и бързи системи. Снимка: SAP

Проучвания на водещи анализатори прогнозират, че до 2015 г. три-четвърти от всички абонати на HR системи ще използват приложения, базирани на облака. Паскал Стренад, мениджър на отдел „Облачни технологии в бизнеса“ в SAP е привърженик на тази амбициозна цел: той вярва, че компании от всякакъв размер в Централна и Източна Европа могат да спечелят от облачните решения. 

Стренад се присъединява към SAP в началото на 2012 г. като ръководител на CRM (Системи за управление на взаимоотношенията с клиентите) за EMEA (Европа, Близкия Изток и Африка) и започва да работи целенасочено над облачните услуги в началото на миналата година, тъй като той силно вярва в „облака като технология на бъдещето“.

В поредица от интервюта през последните седмици Ви запознахме с визията на  изпълнителния директор на SAP България Румяна Тренчева за глобалната и локалната стратегия на SAP за 2014 г., с Роб Симспън за вътрешно разработените приложения върху управлявана облачна среда и с Михал Табаковски за възможностите, които предоставя CRM върху облака. Днес със Стренад ще разговаряме за начините, по които облачните услуги могат да помогнат на HR екипите в компаниите.

Заедно със SuccessFactors SAP е навлиза на пазара на HR облачните технологии. А защо SAP придоби Success Factors?

Чрез придобиването на SuccessFactors през декември 2011 г. SAP добавя технологична експертиза към облачните активи на SAP. Целта на комбинацията от SAP и SuccessFactors е да се създаде модерно и цялостно предлагане на облачни и on-premise решения за управление на човешкия капитал (HCM).

Какво представлява услугата?

Услугата стъпва зад логиката „доброто бизнес изпълнение е най-добрият път към успеха“. Като избере правилните системи, процеси и инструменти в управлението на човешките ресурси, ръководството може да приобщи служителите си към бизнес стратегията на компанията и да доведе до подобряване на производителността. Когато служителите се представят добре, неминуемо започват да пристигат резултати, като растеж на компанията, намаляване на оперативните разходи, както и увеличаване маржовете на печалба. Това цели и SuccessFactors, като включва служителите в стратегията на компанията и разпределя времето им върху правилните задачи, като оптимизира работата на цялата организация чрез идентифицирането на точните хора, като ускорява бизнес резултатите чрез получаване на точната информация. В крайна сметка като позволява на предприемачите да управляват бизнеса си по-добре.

Какво следва, ще замени ли Success Factors традиционния on-premise?

Ние наблюдаваме, че компаниите все по-често изискват по-гъвкави и бързи системи. А как става това? Като се стъпва върху наличието на in-memory технология, на мобилни възможности или на изнасяне в облака. SAP неслучайно инвестира и се развива точно в тези посоки. За да е по-лесен процесът на адаптация, компанията предлага гъвкава политика, която да превърне on-premise лицензите в облачни абонаменти, така че нашите клиенти да могат да защитят своите инвестиции, да се адаптират и да продължат да инвестират в облачни решения с точното темпо и според специфичните си бизнес нужди.

Да разбираме ли тогава, че все повече компании мигрират в облака? Виждате ли някакви тенденции?

Целта на облачните технологии днес е да стимулират бизнес иновациите и бързината/удобството. Навлязохме в нова ера, в която важните технологични решения се взимат извън ИТ отдела. Всъщност, големите компании за пазарни проучвания прогнозират, че през следващите години новите ИТ инвестиции директно ще включват Line of Business мениджъри (като ръководител на HR, ръководител на отдел Маркетинг и т.н.), като отговорници за вземането на стратегически решения.

В Централна и Източна Европа нашите клиентите оценяват най-различни предимства на облака, като например по-ниско TCO (Total cost of ownership, термин, с който се обозначават общите разходи за собственост на компютър, включва разходи за хардуер, софтуер, обучение, техническа поддръжка и др.) с намалени капиталови разходи и по-бърза възвръщаемост – звучи напълно разбираемо, че клиентите ни искат да поддържат лесен достъп до критичната си бизнес информация и в същото време да не плащат прекомерни суми. Облачните системи позволяват заплащане според употребата, според изискванията на потребителя.

Друг голям критерий за тях е по-бързото внедряване и подобрен достъп, практически гарантиран по всяко време и отвсякъде. Облачните решения са по-бързо внедрими – през миналия месец приключихме 4-месечен проект при една полска застрахователна компания, където поставихме модули Goals&Performance Management и Compensation Management за около 500 служителя. Традиционно, такива срокове и обхват са трудни за комбиниране. 
Сега постигаме интеграция и усвояване много по-бързо, което в крайна сметка е голям плюс и за самия краен потребител и доброто потребителско изживяване.

Какъв е лицензионният / абонаментният модел?

Лицензирането зависи от три неща: от обхвата на процесите, от броя потребители и от имплементираните функционалности.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:40 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още