IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Discord обещава да раздава награди на геймърите

Компанията иска да постигне рентабилност през 2024 г.

18:50 | 07.03.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Discord, чат приложението, предпочитано от геймъри, пуска продукт, който предлага награди за играене на игри онлайн. Ходът е част от усилията за генериране на печалба от компанията през тази година, пише Bloomberg.

Quests, както е наречен продуктът, позволява на потребителите на Discord да опитват нови игри с приятели и да печелят неща, разкри главният изпълнителен директор Джейсън Ситрън в интервю. Компаниите за видео игри, включително някои големи имена, ще плащат на Discord да предлага награди, свързани с техните игри.

„Нашата амбиция е, че всяка игра ще предлага такива неща в Discord”, коментира Ситрън.

Първоначално появилосе като приложение за гласов и текстов чат, в който геймърите обсъждат стратегиите си, Discord стана изключително популярен по време на пандемията. Сега има над 200 млн. месечно активни потребители, казва Ситрън. Приходите са нараснали четворно от 2020 г. насам до над 600 млн. долара на годишна база, твърдят източници, запознати с въпроса.

„В някакъв момент вероятно ще станем публична компания“, коментира още Ситрън.

Ръстът отразява факта, че хората все повече се насочат към лични чат стаи, а не към публични публикации, посочва той. По думите му, макар че социалните мрежи са изключително популярни, има голяма тенденция към групови чатове и затворени пространства, в които се влиза само с покани.

Discord печели пари предимно от продажбата на месечни абонаменти между 3 и 10 долара за нейната услуга Nitro, която позволява на потребителите да споделят по-големи файлове, да стриймват видео с висока резолюция и да поставят персонализирани емоджита в чатовете.

Компанията разширява своя дигитален магазин, където потребителите могат да персонализират своите Discord профили с платени банери или ефекти.

Предишните нови предложения имаха по-малък успех. Discord затвори своя магазин за игри през 2019 г. Продукт, който позволява на хората, създаващи сървъри, или чат стаи, с идеята да продават собствени абонаменти за тях, не се прие добре.

„Има хора, които ѝ се наслаждават, но това не се превърна във феномена, на който се надявахме“, коментира Ситрън.

Discord, която отказа офертата за придобиване от Microsoft за 12 млрд. долара през 2021 г., набра над 1 млрд. долара капитал и все още има около 700 млн. долара в брой.

През януари компанията съкрати 17% от своите служители, или около 170 души, след като миналата година също направи някои съкращения. В бележка до служителите по това време Ситрън заяви, че компанията се е разраснала прекалено бързо. Сега той фокусира бизнеса към неговите основи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:30 | 07.03.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още