Съдът на Европейския съюз разреши на американската технологична компания Apple да регистрира външния вид и оформлението на магазините си като търговска марка за 28-те страни членки на ЕС, предаде CNBC.
Според съда магазините на Apple отговарят на всички три критерия, нужни за признаването им като защитена търговска марка. От една страна те са разпознаваеми визуално като характерен знак. От друга - те могат да бъдат възпроизведени графично, а освен това благодарение на тях стоките и услугите на Apple се отличават от тези на конкурентите ѝ.
През 2010 г. Apple регистрира в United States Patent and Trademark Office (ведомството за патентите и марките на САЩ) триизмерна марка, състояща се в представяне посредством многоцветна рисунка на представителните си магазини („flagship stores“). Тази марка е регистрирана за „услуги, предоставяни в рамките на търговията на дребно с компютри, компютърен софтуер, компютърни периферни устройства, мобилни телефони, битова електроника и аксесоари и свързаните с тях демонстрации на продукти“.
Apple се опита да разшири правата си за интелектуалната си собственост в Германия. Но този ход бе отхвърлен от германското патентно ведомство. През 2013 г. германското ведомство за патенти и марки отказва разширяването на използването на триизмерната марка на германска територия с мотива, че представянето на помещения, предназначени за продажбата на стоките на дадено предприятие, е само представяне на съществен аспект от търговската дейност на това предприятие и че потребителят не би възприел такова обзавеждане като указание за произхода на стоките.
Apple обжалва това решение пред федералния патентен съд на Германия, който оправи запитване към Съда на ЕС дали представянето само чрез рисунка на обзавеждането на търговско помещение, без да се посочват размерът и пропорциите, може да бъде регистрирано като марка за услуги, целящи да накарат потребителя да закупи стоки от лицето, подало заявката за регистрация. Повдигнат бе и въпросът дали при утвърдителен отговор такова представяне на „външния вид, в който се предоставя дадена услуга,“ може да се приравни на „опаковка“.
„Съдът заключава, че само оформлението (дизайнът) на магазините – без изрично да се определят размерът и пропорциите им – може да бъде регистрирано като търговска марка за предлагане на услуги“, се казва в прессъобщение на институцията.
Така на всички конкуренти на Apple се забранява да копират характерните за калифорнийската компания просторни и осветени помещения, в които продуктите се демонстрират свободно върху маси.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега