Японският производител на часовници Casio Computer търси начин да влезе в битката на пазара на умни часовници, четири десетилетия след като представи първия си цифров часовник, пише Bloomberg.
Компанията се надява, че нейната експертиза в производството на часовници ще ѝ помогне да изпревари Apple Watch с умен часовник, насочен към нуждата на масовия пазар от устройство с дълъг живот на батерията, което е приятно за носене.
Ходът на Casio отразява промяната в управлението на компанията. Казуо Кашио, един от четиримата братя Кашио, които са сред създателите на фирмата, се оттегли от президентския си пост миналата година след 27 години начело и предаде властта в ръцете на своя син.
Но в сравнение с успехите на Apple в пускането на хитови технологични устройства, миналите усилия на Casio да популяризира авангардни джаджи, се радваха на смесен успех. Компанията е известна със своите часовници, които включват мениджъри на график, пулсомери и комуникационни функции.
„Понякога пускахме продукти с чудновати функции и след това ги изтегляхме, ако не се продаваха добре“, коментира Казухиро Кашио, новият лидер на компанията. Сега той твърди, че Casio се опитва да създаде умен часовник, който да бъде „перфектен“ - устройство, което не се чупи лесно, лесно е за използване и е приятно за носене.
Часовникът ще се предлага на достъпна цена, подобно на по-евтиния Apple Watch, или малко над 400 долара, твърди Кашио, но допълва, че решението по този въпрос не е окончателно. Най-евтиният часовник на Apple се продава за 349 долара в САЩ.
Casio планира да пусне умния часовник в Япония и САЩ до края на март. Продуктът е насочен към мъже, които спортуват и си почиват навън, както по отношение на функциите, така и на външния вид.
„Целта ни ще бъде да достигнем около 10 млрд. йени (около 80 млн. долара) от продажбите на умния часовник възможно най-бързо, за да разширим бизнеса си“, коментира още Кашио.
Casio влиза в това начинание от относително силна позиция. Нейните продажби на часовници достигнаха рекордни 153 млрд. йени през фискалната година, която завърши през март 2015 г. Часовниците носят около половината от всички продажби на Casio, която предлага още клавиатури, калкулатори и камери.
Но умният часовник вероятно ще срещне сериозна конкуренция, влизайки на пазар, доминиран от Apple.


Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция