Помощта на Малайзия е необходима за разрешаване на кризата с глобалния недостиг на автомобилни полупроводници, особено що се отнася до окомплектоването им – сектор, засегнат от наложените в страната ограничения заради Covid-19, обяви тайванският министър на икономиката Уан Мей-хуа, цитиран от Ройтерс.
Тайван е основен производител на чипове и стои в центъра на усилията за справяне с кризата, която засегна автомобилните заводи по целия свят.
В интервю, дадено късно в четвъртък в министерството, Уан коментира пред Ройтерс, че сам по себе си Тавайн не може да разреши проблема, защото веригата на доставки е изключително сложна.
„Всъщност проблемът е в Югоизточна Азия, особено в Малайзия, защото за известно време всички заводи затвориха врати“, посочва тя.
Проблемът е особено сериозен с окомплектоването на автомобилни чипове, тъй като компаниите в Малайзия предоставят услуги, каквито не се предлагат от тайванските фирми, добавя Уан.
„Сега фокусът е върху това Малайзия да започне отново производство възможно най-бързо. Знам, че Малайзия е започнала да възстановява производствения си капацитет в началото на септември и сега той е върнат на 80%, така че, ако капацитетът им се възстанови бавно, проблемът ще бъде решен бавно“.
Малайзия е вътрешният пазар на доставчици и заводи, обслужващи производители на чипове, като европейските STMicroelectronics и Infineon, както и големи автомобилни производители като Toyota Motor и Ford Motor.
Страната отговаря за около 13% от глобалното окомплектоване и тестване на чипове, а 7% от световната търговия с полупроводници минава през Малайзия. Местните заводи добавят стойност, като комбинират чипове с други компоненти преди финалната им доставка.
Глобалното търсене на чипове от Малайзия все още надхвърля предлагането след скока на броя на случаите на Covid-19, който засегна производството в момент, когато компаниите за автомобили и производителите на телефони и медицинско оборудване увеличават капацитета си, коментира през август директор от индустрията.
Миналия месец Белият дом притисна автомобилните производители, компаниите за полупроводници и други да предоставят информация за кризата с чиповете.
Пред репортери Уан настоя, че Съединените щати не задължават тайванските фирми и предоставянето на информация е доброволно, докато Вашингтон увери Тайпе, че няма да има изтичане на деликатна информация.
Ако фирмите имат нужда от помощ, правителството ще я предостави, допълва тя.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО