Snap планира да пусне на пазара първия си чифт потребителски очила с добавена реалност през следващата година, изпреварвайки с няколко месеца планираната премиера на конкурента Meta Platforms, пише Bloomberg.
Новите очила, наречени Specs, ще бъдат по-малка и по-лека версия на устройство, наречено Spectacles, което компанията предостави на разработчиците миналата година, съобщи компанията във вторник. Тези очила, които са достъпни за разработчиците за 99 долара на месец, работят с операционната система Snap OS на компанията и се управляват с жестове с ръце - две функции, които ще бъдат включени в потребителската версия.
Snap работи върху интелигентни очила от години, въпреки че по-ранните версии се фокусираха върху заснемането на изображения и видео, а не върху добавената реалност. Предвид нарастващия успех на Meta със серията очила Ray-Ban и планираното пускане на очила с добавена реалност (AR) през 2027 г., с кодово име Artemis, решението на Snap да продължи работата по ориентирания към потребителите хардуер стана спешно.
Specs няма да използват външна батерия, а актуализираният дизайн ще се фокусира върху комфорта и възможностите за ползване. Очилата ще се предлагат първоначално в черно, като е възможно да последват и специални издания, заяви в интервю главният изпълнителен директор Евън Шпигел. Той не разкри цената или хардуерните спецификации, освен че каза, че очилата ще струват по-малко от Vision Pro на Apple, които се предлагат за 3499 долара.
Очилата включват и асистент с изкуствен интелект (AI), възможност за играене на игри с приятели и зона за „работна станция“, където потребителите могат да правят неща като сърфиране в интернет и стрийминг на видео. „Наистина сме фокусирани и инвестираме в очила с неща, на които телефонът просто не е способен“, коментира Шпигел.
Той загатна за няколко предстоящи хардуерни функции и софтуерни възможности, като например използване на изкуствен интелект за смяна на гума, подреждане на масата в трапезарията или извършване на труден удар на билярд.
Хората използват AR лещи в камерата на Snapchat над 8 млрд. пъти всеки ден, а над 400 хил. разработчици са изградили над 4 млн. Lenses, използвайки инструментите на Snap, допълни Шпигел.
Спецификациите ще се интегрират и с различни AI модели, включително тези на OpenAI и Google, което ще позволи на разработчиците да създават Lenses с изкуствен интелект, които могат да реагират на различни входящи данни в реално време. Устройството ще поддържа и приложения като AI превод на текст, конвертиране на валути и предложения за рецепти въз основа на това, което има в хладилника ви – възможности, които вече са изградени за най-новата версия за разработчици на умните очила на компанията.
Докато по-широката технологична индустрия се бори с опасения относно AI и поверителността, Шпигел коментира, че компанията му приема въпроса сериозно.
Независимо от демографските данни или възрастта, поверителността е изключително важна за нас като компания и е изключително важна за бъдещето на този вид устройства“, посочи той, добавяйки, че устройството ще постигне баланс между предоставянето на правилните функции и защитата на потребителските данни.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа