IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Snap планира да пусне очила с добавена реалност през 2027 г.

Идеята на компанията е да изпревари премиерата на очилата на Meta

13:38 | 11.06.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Snap планира да пусне на пазара първия си чифт потребителски очила с добавена реалност през следващата година, изпреварвайки с няколко месеца планираната премиера на конкурента Meta Platforms, пише Bloomberg.

Новите очила, наречени Specs, ще бъдат по-малка и по-лека версия на устройство, наречено Spectacles, което компанията предостави на разработчиците миналата година, съобщи компанията във вторник. Тези очила, които са достъпни за разработчиците за 99 долара на месец, работят с операционната система Snap OS на компанията и се управляват с жестове с ръце - две функции, които ще бъдат включени в потребителската версия.

Snap работи върху интелигентни очила от години, въпреки че по-ранните версии се фокусираха върху заснемането на изображения и видео, а не върху добавената реалност. Предвид нарастващия успех на Meta със серията очила Ray-Ban и планираното пускане на очила с добавена реалност (AR) през 2027 г., с кодово име Artemis, решението на Snap да продължи работата по ориентирания към потребителите хардуер стана спешно.

Specs няма да използват външна батерия, а актуализираният дизайн ще се фокусира върху комфорта и възможностите за ползване. Очилата ще се предлагат първоначално в черно, като е възможно да последват и специални издания, заяви в интервю главният изпълнителен директор Евън Шпигел. Той не разкри цената или хардуерните спецификации, освен че каза, че очилата ще струват по-малко от Vision Pro на Apple, които се предлагат за 3499 долара.

Очилата включват и асистент с изкуствен интелект (AI), възможност за играене на игри с приятели и зона за „работна станция“, където потребителите могат да правят неща като сърфиране в интернет и стрийминг на видео. „Наистина сме фокусирани и инвестираме в очила с неща, на които телефонът просто не е способен“, коментира Шпигел.

Той загатна за няколко предстоящи хардуерни функции и софтуерни възможности, като например използване на изкуствен интелект за смяна на гума, подреждане на масата в трапезарията или извършване на труден удар на билярд.

Хората използват AR лещи в камерата на Snapchat над 8 млрд. пъти всеки ден, а над 400 хил. разработчици са изградили над 4 млн. Lenses, използвайки инструментите на Snap, допълни Шпигел.

Спецификациите ще се интегрират и с различни AI модели, включително тези на OpenAI и Google, което ще позволи на разработчиците да създават Lenses с изкуствен интелект, които могат да реагират на различни входящи данни в реално време. Устройството ще поддържа и приложения като AI превод на текст, конвертиране на валути и предложения за рецепти въз основа на това, което има в хладилника ви – възможности, които вече са изградени за най-новата версия за разработчици на умните очила на компанията.

Докато по-широката технологична индустрия се бори с опасения относно AI и поверителността, Шпигел коментира, че компанията му приема въпроса сериозно.

Независимо от демографските данни или възрастта, поверителността е изключително важна за нас като компания и е изключително важна за бъдещето на този вид устройства“, посочи той, добавяйки, че устройството ще постигне баланс между предоставянето на правилните функции и защитата на потребителските данни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:38 | 11.06.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още