IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Глобалната експанзия на Netflix се сблъсква с нови предизвикателства

Местните играчи в бизнеса със стрийминг търсят начини да надвият гиганта

12:24 | 18.01.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Рийд Хейстингс. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Рийд Хейстингс. Снимка: архив Ройтерс

Когато Netflix спечели правата да покаже телевизионната готическа драма “Penny Dreadful” в няколко европейски страни, местните медийни компании, които загубиха наддаването, се подразниха.

Те ставаха все по-ядосани от факта, че стрийминг гигантът придобива изключителни права върху топ съдържание в рамките на своята агресивна глобална експанзия, което ограничава останалите компании до вътрешните им пазари.  Сега може би дойде времето за отговор, пише Wall Street Journal.

Скоро след сключването на сделката за “Penny Dreadful” в края на 2014 г. висши мениджъри на френската платена телевизионна група Canal Plus и конкурентния оператор Sky се срещнаха, за да обсъдят съвместното наддаване за телевизионни предавания. Заедно те търсят начин да противодействат на Netflix, твърди източник, запознат със случая.

“Penny Dreadful беше голяма битка; толкова го искахме”, посочва източник, близък до Canal Plus.

Конкурентите на Netflix и навсякъде по света вземат подобни решения. Стрийминг услугата Viaplay води преговори с австралийската стрийминг услуга Stan, Lightbox в Нова Зеландия и Hulu в САЩ, надявайки се да създаде алианс, твърдят източници, запознати с преговорите.

Европейската Sky, която се контролира от 21st Century Fox, води такива преговори с канадската Bell Media и австралийската Foxtel през последните месеци, посочват други източници. В цялото това нещо са забъркани и азиатските стрийминг услуги iflix и HOOQ, както и канадската Shomi.

Ръководителите на тези компании признават, че се сблъскват с препятствия, свързани с получаването на съдържание в различни страни. Но заедно те организират истински бунт срещу нарастващата мощ на Netflix. Въпросните фирми се надяват, че обединяването ще им позволи да отправят по-привлекателни оферти към телевизионните студия, които създават и продават сериали.

“Конкуренцията е жестока”, твърди Якоб Мейлхеде, изпълнителен вицепрезидент на шведската Modern Times Group, която е втората по големина европейска медийна група и притежава Viaplay, както и българската Нова броудкастинг груп. “Ако започнете директно наддаване срещу Netflix, най-вероятно ще загубите”.

Последна актуализация: 07:20 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още