Със своите 69 млн. потребители, включително 26 млн. извън САЩ, и бюджет от 5 млрд. долара за съдържание за тази година, Netflix е готова да надвие повечето местни телевизионни мрежи или стрийминг услуги. Този месец компанията обяви, че става достъпна в повече от 190 страни, включително 130 нови пазара, като Русия и Индия.
И все пак тя трябва да превърне своите международни инвестиции в печалба. Тя ще трябва да увеличи значително броя на абонатите си, а натискът върху нея може да нарасне, ако конкурентите ѝ обединят сили и започнат да действат по-агресивно.
Друго потенциално предизвикателство пред Netflix са нейните добре финансирани американски стрийминг конкуренти, които не крият собствените си международни планове. Amazon.com вече преговаря със студия за придобиването на глобалните права за оригинално съдържание, твърдят източници, запознати с въпроса. Hulu в момента проучва възможностите за световна експанзия - дали да го направи сама, или с партньор.
Инвеститорите, които помогнаха за поскъпването на акциите на Netflix със 121% през последните 12 месеца въпреки забавянето на ръста на броя абонати в САЩ, ще получат повече новини за случващото се с компанията по време на обявяването на финансовите резултати на компанията във вторник.
Netflix се възползва от едновременното купуване на права за множество територии, докато традиционно студията продават предаванията си за отделни страни.
В случая с “Penny Dreadful” Netflix е купила правата за седем територии, плащайки повече от това, което местните играчи са предложили общо. Цените при наддаването не са обявени, както обикновено се случва при подобни лицензионни сделки за достъп до съдържание. Този месец Netflix разшири стрийминга на сериала “Breaking Bad” до над 150 страни по целия свят, като успя да надвие конкуренти като HOOQ за правата, твърдят източници, запознати със сделката.
В момента Netflix може да предложи малко съдържание в голяма част от новите си пазари, в сравнение с американската си услуга. Ето защо неин приоритет сега е да придобие глобални права за съдържание. Освен това тя се стреми да получи дългосрочни договори за ексклузивни права по света, като по този начин възнамерява да запази предаванията в свои ръце до десетилетие след пускането на техния последен епизод.
“Получихме огромна подкрепа от собствениците на съдържание по една причина - наддаваме повече от местните играчи”, твърди главният изпълнителен директор на компанията Рийд Хейстингс.
Още технологични новини вижте във видео материала!


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО