Публичните ни органи, за които е задължение да бъдат подготвени в съответствие с новия европейски регламент за защита на личните данни (GDPR), изобщо не са подготвени. Те упорито продължават да чакат промените в Закона за защита на личните данни, който едва сега мина обществено обсъждане и чийто вариант среща доста критики. Това коментира Спас Иванов, експерт по киберсигурност, в предаването Клуб Investor с водещ Ивайло Лаков по Bloomberg TV Bulgaria.
Той допълни, че доразвиването на регламента и въвеждането на минимален праг на глобите, какъвто се предвижда у нас, е абсолютно недопустимо. Според експерта дигиталната култура по отношение на личните данни, които събират компаниите в България, ще започне да се подобрява с налагането на първите санкции. Той припомни, че те са от 2 до 4% от годишния оборот или до 20 млн. евро,
"Бизнесът не си дава сметка, че GDPR разширява териториалния обхват на регламента и гражданите на всяка една държава могат да имат претенции спрямо българските администратори и те да бъдат одитирани от други държави, а спорът ще се решава в съответната държава по нейното законодателство", допълни Иванов.
"Най-важната промяна, която се въведе с GDPR, е нашето неизменно право на информираност – тоест за какво ще бъдат използвани нашите данни", подчерта той. Регламентът въвежда две основни функции – обработващи и администратори, като 99,9% от компаниите са едновременно и двете.
Според Иванов директивата е изключително полезна.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 7 години Явно старата българска традиция за рекет на бизнеса за пари е станала европейска. европейския съюз се побългаризира и съветизира.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Нещата с GDPR простотията са далеч по-сложни от едните му реклами. Става въпрос за рекетьорска схема с мащаби надхвърлящи фрий версии или социалните мрежи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Пълни глупости. Единственото което се промени е че кликам няколко пъти повече. Халал да са им моите данни. Ако не искаш рекламни банери, плащай премиум услуга или слагай ад блокер и си готов. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години GPDR е механизъм за изнудване на бизнеса (и потребители, клиенти)Редно е да бъде тотално игнориран, а ако има здраво мислещи управници да оставят бюрократичните зелки да се оправят сами в свинщината която забъркват.*** пример - фирма, който използва личните данни на потребителите си сега ще продължи да го прави, просто ще изнуди клиентите си да се съгласят, вече явно, с новите "правила". отговор Сигнализирай за неуместен коментар