Европейската навигационна система Galileo може и да претърпя срив през изминалата седмица, но с оглед факта, че тя все още е в своя тестов период, ситуацията бе овладяна и до сериозно отражение върху бизнеса така и не се стигна.
Една много важна специфика за нея е, че е изцяло под граждански контрол за разлика от GPS, ГЛОНАСС и Beidou, коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria управляващият партньор в 1Yocto Николай Нестеров.
Той обясни, че възможностите, които Galileo ще даде, когато заработи, ще са като на всяка една навигационна система. „Тя помага на бизнеса във всеки един момент да знае къде е, кога е и къде ще трябва да бъде. Основен плюс на системата е, че Galileo е изцяло под граждански контрол за разлика от другите, които имат в частност военен контрол. Друго нещо, което я различава, са т. нар. „Search and Call“ системи. Те са системи за спешна помощ, като дори при срива те останаха незасегнати“, посочи Нестеров.
При проблемите с европейската навигация се стигна само до леко намаляване на точността на прецизност и времето, което е нужно, за да се постигне тя, добави експертът.
Според него, ако това се случи и при GPS, ще настъпи холивудски хаос, защото хората са изключително зависими, като модерно общество, от тези навигационни системи.
С навлизането на системи с по-висока точност и развитието на интернет технологиите става по-лесно за бизнеса да разработва своите автономни системи за работа, обясни гостът. Геодезията, земеделието и транспорта имат все по-големи нужди и се очаква скоро да има сериозен бум на стартъпи, предлагащи решения в тази област, посочи още Нестеров.
Вижте още във видеото.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри