„Градът по нищо не отстъпва на испанския град Билбао, който е добър пример за иновативност", обясни той. „Бургас има абсолютно същите географски плюсове като испанския крайбрежен град. Липсва му само река. Но пък има летище и градски транспорт, който постоянно се обновява. Въпреки това има още много неща да се случат, за да се постигнат същите резултати като в Билбао“, посочи той.
Левков заяви, че партньори от Билбао участват в проекта Смарт сити клъстер.
„Инициативата ни даде възможност да видим нещата, които са постигнати в Билбао. Градът е бил много мръсен преди години, а в момента има невероятен парк, а в града може да видите всички видове транспорт – има летище, тролейбуси. Няма никакви задръствания и колите се движат с 30 км/ч.", каза още Илия Левков.
Той смята, че най-важното при пътуването с електромобил е то да е обезпечено и да гарантира бързо предвижване от точка А до точка Б.
Левков обяви, че България изостава драстично със станциите за електромобили.
„Инициативите на градовете в България са силно закъснели. Вече 12 години работим в индустрията за електромобилите, но броят им, обаче, остава малък в сравнение с другите европейски страни“, отбеляза той.
Гостът подчерта, че с нарастването на броя на електромобилите ще се увеличава натискът върху изграждането на нова инфраструктура. В момента има около 300-350 зелени станции в България.
От думите на Левков стана ясно, че общините са активната страна във финансирането на изграждането на станции за зареждане.
„Вие си купувате електромобил, а общината ви предоставя място, като дори инвестира в изграждането на зелената станция. В България този процес трябваше да премине през законодателни промени", категоричен е председателят на „Индустриален клъстер Електромобили“.
Кога ще е възможен преходът към електромобили? Как се финансира изграждането на зарядни станции? Кога ще има в България умни градове и зелен транспорт? Крият ли опасности готвените забрани и ограничения на двигателите с вътрешно горене? Кои проекти ще се толерират и финансират от Европейската комисия и ЕС?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
преди 4 години xapoznai,Ама той и разписание ли имал транспорта в Бургас?..Направо кипи от акъл.А за това, че разбъркаха линиите в града и и бургазлии пустосват 'умните' промени знаеш ли?..Иначе съм ги признал за детелината на Меден Рудник.Колко съм чакал на бившия светофар там. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Бургас е социалистически град, създаден след преселването на странджанските сeляни в него. Затова не трябва да се учудвате какъв патриотизъм "извира" от него за разлика от Варна, която е град с 2500 годишна история. Не трябвада се учудвате също, че 17% от престъпленията в България сеизвършват по Южното черноморие. До колкото ми е известно, селският манталитет властва 3 поколения след преселването в града. Така че съжалявам, но кметът Николов ще трябва да изчака още едно(поне 20 години) поколение, за да мисли за какъвто и да е смарт. Нищо лично, просто факти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Не е разбрал обаче за какво се използва термина "смарт сити"... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Много е добре транспорта има разписание. Повечето светофари осигуряват предимство (ако не и всички) на градския транспорт АКО закъснява. Задръстванията са в рамките на 20 минути, основно около 8:00 и 17:00 и то за автомобилите. В останалото време може да прекосиш града за 10 минути.В общия случай ходенето да вземеш някой е безсмислено, градския транспорт е по-бърз. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Пълни глупости.Разбъркаха градския транспорт в Бс като за световно, умен бил.Г-н Левков откога не е ходил там?.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар