България пропусна вълната с автомобилостроенето, но може да изпусне и електромобилите. Това предупреждение отправи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Росен Иванов, управляващ партньор на Black Peak Capital.
Според него темата за привличането на чуждестранни инвестиции трябва да е независима от политическата обстановка и да е приоритет на абсолютно всяко правителство.
"Индустриалната политика не е нито лява, нито дясна, а политика за развитие. Наличието на качествени, експортно-ориентирани инвестиции с добавена стойност, са най-бързият път за икономическо развитие и увеличаване на конкурентоспособността в икономиката и съответно – на доходите. А това е важно, за да се решат и много фундаментални структурни промени в българската икономика, като регионалните различия или фактът, че голяма част от работната ръка е заета в сектори с ниска добавена стойност", обясни гостът.
Според Росен Иванов привличането на качествени чуждестранни инвестиции е в основата на трансформацията на бедните икономики към развити такива. „Ирландия е една от най-богатите държави в Европа и света, благодарение на целенсочената политика по отношение на инвестициите. Същото се случи с Чехия, Словакия, които са сред светлите примери в Централна Европа“, обясни той.
По думите му страната ни не е конкурентна в няколко области.
"Първо – България няма цялостна стратегия за инвестиционен маркетинг. Ние не присъстваме в западните медии. Правят се отделни кампании, но няма политики за маркетинг на България. На второ място – техническата ни инфраструктура като индустриални зони не е на нужното ниво. Често идва инвеститор и ние обещаваме, че ще построим път. Но те не искат да чакат, а да започнат да речем до 6 месеца да строят. Индустриалните зони трябва да се развиват дори да няма конкретен инвеститор", каза Иванов.
Целия разговор вижте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
Nvidia получи одобрение да продава AI чипове H200 в Китай
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
6 начина да отслабнете до Нова година
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
преди 4 години чакаме трансформърс.. след фонда на фондовете, ще се качваме на вълната със завода за заводи и там електричките ще се произвеждат една друга. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години и аз това се чудя... кво е изпуснал, да започва да прави електрички, ето го полето, ето го Боко (все още е тук) и да почват със завода.... ама не, тоя го играе меринджей! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Само не рзабрах защо трябва България да я хване вълната?По икономически или политически причини?И ако я хване какво точно ще гарантира, че това ще означава каквото и да е развитие за страната ни? Защото тук по същество развитието е за корумпираната политическа класа, корумпираната съдебна система и корумпираните обществени служители на всички нива. Голяма предпоставка за "политики за развитие", няма що.Ако тук имаше поне малко правова държава и някакъв интелектуален капацитет VW нямаше да избере Турция пред България.Нито сред членовете на правителството, президентството и парламента щеше да има престъпници, чалгари, национални предатели или други подобни отрепкиии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Авеее, нали бяхме 1-ви в света по електрокари!Балканкар му викаха май.И Росенчо, дай ми 35 бона, аще добавя още и ще си взема електрокар.Ако искаш Тислъ - Тислъ! Нямаш грижи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години тоя светло зелен джендър да не се притеснява. България ше мине на електрокари, когато на запад тръгнат да си купуват нови. Втора ръка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар