"Най-голямото предизвикателство са ефективността и подготовката за новата ESG ера, начинът по който трябва да опазим околната среда и тежките регулации, които ще влязат след няколко години. Основно се фокусираме как да пестим енергия и ресурси", посочи предприемачът.
Той смята, че тепърва ще се изготви добър начин за справедливо измерване на текущия въглероден отпечатък на индустрията. Стоянов сподели, че в Transpress за това вече се използват климатични системи на автомобилите, системи за ангажиране на водачите и решения за намаляване на "празни обеми и празни километри".
"В европейската логистика има над 30% празен обем – първата и най-важна стъпка, която трябва да се направи, е да се оптимизират тези 30%", коментира управителят на Transpress.
Той уточни, че Transpress използва стандартизираната система на мрежата от над 430 точки в Европа, в която участва, като оптимизира товаренето и маршрутите за доставка, и залага на цялостното ангажиране на екипа си с намаленото използване на ресурси.
В подготовка за новите европейски ограничения за автопарка компанията е инвестирала над 16 млн. лева в разширяване на възможностите за товарене и за внедряването на електрически автомобили за доставки в града.
„В извънградския транспорт се очакват регулации, за да може да се пуснат до 50% по-големи камиони, което ще намали въглеродния отпечатък и ще реши част от проблема с недостига на шофьори. Има и решения за поетапното включване на употребата на водород като гориво за дългите дестинации и новия стандарт Евро 7“, съобщи Веселин Стоянов и потвърди, че индустрията върви към използването на всеки джаул енергия по най-ефективен начин.
По думите му за момента няма масово предлагане на товарни автомобили на водород, но очакванията са това да се случи след 2025 г. „Въвеждането им ще бъде заедно с европейските партньори, като ще трябва да се развие и цялостна мрежа за доставки и зареждане с водород“, обясни Стоянов, който очаква това да стане много рязко и много бързо да навлезе цялостно в Европа.
Според него водородът ще дойде като част от промяната.
Защо страната ни губи конкурентоспособност след като не е приета в Шенген? Ще се превърне ли България в хъб за международните транспортни компании с високото ниво на транспортната услуга? Може ли железопътният транспорт да има по-голям ефект в превозите? Повече за предизвикателствата и плановете на транспортния бизнес през 2023 г. може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България