Съчетаването на различни видове транспорт наред с дигиталната трансформация са ключови за успешното развитие на транспортния сектор. Това каза Иван Петров, президент на Международната федерация на спедиторските сдружения, в предаването „Бизнес старт” по Bloomberg TV Bulgaria.
Той отбеляза, че секторът е имал шокови проблеми при блокадите заради Covid, но това е преминало.
"Основната криза, която беше предизвикана в света, беше кризата в морските контейнери. Това бе най-сериозният проблем в последните две-три години. Пристанищата затваряха едно след друго, потоците бяха трайно нарушени и се стигна до повишаване на цените на някои от потоците на световните пазари до 1000%“, коментира Петров.
По думите му сега настъпва следващият ефект от кризата – има прекалено много празни контейнери, които са задръстили пристанищата.
Коментирайки транспорта на стоки по Транскаспийския международен транспортен маршрут, събеседникът посочи, че този коридор има голямо бъдеще. „Свързващата ни инфраструктура с Румъния и Турция обаче е напълно неподготвена”, каза гостът в предаването.
„Румъния и Турция не желаят да развиват съобщенията си с България. Турция има значително повече възможности да транспортира от Китай до своите пристанища на Средиземно море и товарите да продължат с фериботни линии до Триест и други пристанища и да избегнат България“, коментира Иван Петров.
Целия разговор може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Кои са професиите за които работодателите дават тлъсти заплати?
Европол предвижда война между роботи и хора до 2035 г.
Поскъпнали ли са двойно зъболекарските услуги?
ВКС с решение: Eвропрокуратурата правилно е разследвала Портних
Крахът на империята Лукойл
Загуби ли войната Украйна? Нейният най-висш генерал опровергава тази теза
Пътят на Великобритания към спасението е точно отвъд Ламанша
Инвестиционното животозастраховане расте двуцифрено и носи добра възвръщаемост
Китай търси по-строг контрол върху складирането на желязна руда
Задържането на танкер е едва началото - Тръмп засилва натиска върху Венецуела
Haval H9 вече изминава 1400 км без зареждане
Пет комбита с 4х4, с които трябва да се внимава
Брюксел приема предложението на България и ще помилва ДВГ
Google Maps намира колата, ако сте забравили къде e паркирана
Гениален трик, който ще спаси чистачките ви от леда
Как се прави саламура за сирене?
Шакира се качи на сцената със синовете си Саша и Милан
Сидни Суийни разкри кой е идеалният мъж за нея
Джъстин Тимбърлейк и Джесика Бийл в очакване на празниците с двамата си сина
Петър Москов: Надявам се, че от гнева на хората ГЕРБ си е извадила поука
преди 2 години https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB_%D0%98%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B1%D1%83%D0%BB отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Магазин се отваря на кьоше отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Най-голямото БГ пристанище Варна просто бледнее пред това в Констанца - 160000 TEU срещу 700000 TEU, разликата в обработените тонажи е още по-трагична. Да не говорим, че Варна е като остров по отношение на транспорта - без магистрала към София или Бургас, без интермодален терминал, фериботните връзки към Грузия са през Бургас... Надали подобна разлика в сравнение с Румъния може да бъде наваксана... отговор Сигнализирай за неуместен коментар