Продажбите на електромобили в Европейския съюз нараснаха с 28% от началото на годината, посочи Илия Левков, председател на Индустриален клъстер "Електромобили", в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Според него все повече производители представят на пазара достъпни електромобили, като това ще даде глътка въздух на европейските компании, които са изправени пред силна конкуренция и китайска инвазия на пазара. Левков прогнозира, че ще се увеличат продажбите на електромобили с предложенията на нови модели на известни марки в Европа.
Той напомни, че миналата година завърши със спиране на някои от субсидиите за електромобили и това се отразява на продажбите. „Периодът между януари и март обикновено е труден. Изненада е, че в някои страни тези месеци се оказват доста успешни. Сериозни ръстове се наблюдават в Германия, Белгия и Нидерландия. Постепенно виждаме, че електрическата мобилност е алтернативата, която трябва да следваме в бъдеще“, подчерта той.
Що се отнася до спада на продажбите на Tesla с 47% в ЕС, Левков смята, че „Илон Мъск сбърка с политическите си ангажименти и това му донесе само негативи“.
„Митата ще засегнат потребителите от двете страни на океана. Ако Мъск разчита на подкрепата на Тръмп, със сигурност е сбъркал. Възможно е спадът на акциите на Tesla да продължи“, коментира той.
Според Левков ефектът от митата, които ще бъдат обявени на 2 април, ще зависи много от техния обхват. „Компаниите, които имат производствени бази в САЩ, ще успеят да намалят пораженията. Проблем би било сглобяването на вносни части, но това е преодолим проблем“, прогнозира той.
По думите му заводите за автомобили биха могли да бъдат използвани за производство на отбранителна техника. Експертът обаче е на мнение, че стремежът трябва да е към високотехнологично производство и даде за пример дроновете като възможност за кооперирано производство.
„Относно новината, че Volkswagen ще представи 12 модела за китайския пазар, надявам се това да помогне на компанията да върне част от пазарния си дял. Много е възможно след това обаче да видим тази технология обратно в Европа с китайско брандиране“, обясни Левков по какъв начин конкуренцията променя пазара на електромобили.
Дойде ли времето на автономните автомобили? Какви са препятствията за въвеждането им в България и защо две години не се стига до изясняване на въпроси, които засягат регулациите?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 8 месеца Едно си баба знае, едно си бае. По-умните разбраха, че електромобилите нямат сериозно бъдеще по ред сериозни причини. Това, че на евровещиците им се иска, не значи, че ще стане. За да могат да си пробутат прескъпите електротаратайки, евровещиците все повече вдигат изискванията към газоотделянето на колите. И особено на СО2, чиято основна вина е, че е набеден за "глобалното затопляне". Но видяха какво става и вече фъфлят за "промените на климата". Плачат неудържимо за дрянова тояга, май? отговор Сигнализирай за неуместен коментар