По думите му китайските високотехнологични компании показват все по-нови и по-качествени продукти, пазарът е доминиран от китайски производители, които получават все повече поръчки.
Според Левков „дрънченето“ на икономическо оръжие цели да стресне пазарите и да промени статуквото. „Пазарите обаче не обичат подобен род решения, които могат да докарат някои компании до фалит“, коментира той. Автомобилният експерт отбеляза, че това е в резултат на търговската война между САЩ и Китай, при която се повишават цените и се нарушават веригите на доставки, а от това губи крайният потребител.
Левков напомни, че Илон Мъск се отдръпна и предупреди Тръмп, че мерките му не работят в полза на американската икономика, а целият процес разтърси пазарите.
Що се отнася до електромобилите, експертът е убеден, че в България липсва системен подход за развитие на индустрията. „Имаше инициативи, но за кратко. Това не трябва да се допуска, когато у нас дойдат големи производители“, предупреди Леков и добави, че това е причината националната ни индустрия все още да не е готова да произведе такъв автомобил.
Той обаче се похвали с успехите на международен проект между училища в България, Румъния и Турция с партньор Индустриален клъстер „Електромобили“.
„Финансиране за „малки соларни автомобилчета“ получиха пет училища – гимназия „Хенри Форд“, професионална гимназия „Велизар Пеев“, две професионални гимназии от Турция и една от Румъния, и в проведеното състезание на идеи всички бяха добри“, коментира Левков. Той обясни, че проектите са изпълнение с рециклирани материали, децата са работили през телефони, и всички модели са сполучливи.
Автомобилният експерт напомни, че след като през 2011 г. са създадени две специалности, които да подготвят учениците за кариера в автомобилната индустрия, и вече са обучени над хиляда деца.
„В този модел успяхме да съберем на едно място бизнес, образователни институции и професионални образователни организации. Заедно актуализирахме програмите и издадохме учебници, които веднага стартираха работа в индустрията“, обясни Левков и съобщи, че моделът на обучение е оценен от Европейската инвестиционна банка и обявен за образователен пример за съседните ни страни.
Къде е мястото на българското училище в подготовката на кадри за автомобилната индустрия? Кои са предизвикателствата пред автомобилния сектор при новите мита на Тръмп? Какво място заемат възобновяемите енергийни ресурси за развитие на електромобилността в зеления преход?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан