По думите му китайските високотехнологични компании показват все по-нови и по-качествени продукти, пазарът е доминиран от китайски производители, които получават все повече поръчки.
Според Левков „дрънченето“ на икономическо оръжие цели да стресне пазарите и да промени статуквото. „Пазарите обаче не обичат подобен род решения, които могат да докарат някои компании до фалит“, коментира той. Автомобилният експерт отбеляза, че това е в резултат на търговската война между САЩ и Китай, при която се повишават цените и се нарушават веригите на доставки, а от това губи крайният потребител.
Левков напомни, че Илон Мъск се отдръпна и предупреди Тръмп, че мерките му не работят в полза на американската икономика, а целият процес разтърси пазарите.
Що се отнася до електромобилите, експертът е убеден, че в България липсва системен подход за развитие на индустрията. „Имаше инициативи, но за кратко. Това не трябва да се допуска, когато у нас дойдат големи производители“, предупреди Леков и добави, че това е причината националната ни индустрия все още да не е готова да произведе такъв автомобил.
Той обаче се похвали с успехите на международен проект между училища в България, Румъния и Турция с партньор Индустриален клъстер „Електромобили“.
„Финансиране за „малки соларни автомобилчета“ получиха пет училища – гимназия „Хенри Форд“, професионална гимназия „Велизар Пеев“, две професионални гимназии от Турция и една от Румъния, и в проведеното състезание на идеи всички бяха добри“, коментира Левков. Той обясни, че проектите са изпълнение с рециклирани материали, децата са работили през телефони, и всички модели са сполучливи.
Автомобилният експерт напомни, че след като през 2011 г. са създадени две специалности, които да подготвят учениците за кариера в автомобилната индустрия, и вече са обучени над хиляда деца.
„В този модел успяхме да съберем на едно място бизнес, образователни институции и професионални образователни организации. Заедно актуализирахме програмите и издадохме учебници, които веднага стартираха работа в индустрията“, обясни Левков и съобщи, че моделът на обучение е оценен от Европейската инвестиционна банка и обявен за образователен пример за съседните ни страни.
Къде е мястото на българското училище в подготовката на кадри за автомобилната индустрия? Кои са предизвикателствата пред автомобилния сектор при новите мита на Тръмп? Какво място заемат възобновяемите енергийни ресурси за развитие на електромобилността в зеления преход?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа