Министерството на туризма иска средствата за национална реклама през следващата година да са 14 милиона лева. Това съобщи днес във Варна министърът на туризма Николина Ангелкова, която участва в среща с представители на местната власт, националните курорти и туристическия бранш.
По думите й увеличението, което иска министерството, е почти тройно, съобщи БТА. През тази година средствата за национална реклама са 5 милиона лева. Ангелкова каза, че за да бъдат осигурени повече средства за реклама, е необходимо всички да бъдат убедени, че това е правилното решение. По думите на министъра по тази причина националната програма за реклама за следващата година се
обсъжда сега.
Министърът коментира още, че през тази година очаквано най-големият спад на туристи ще е от руския и украинския пазар. По думите й към момента средно този спад е около 20 процента. Ръст 10 процента се очаква на туристите от Полша, а на гостите от Израел ръстът е с 22 на сто.
Туристическият бранш вече изпитва сериозен недостиг на качествени кадри и са необходими спешни мерки за разрешаване на проблема. Около това мнение се обединиха днес във Варна участниците в дискусия, посветена на проблемите на сектора, на която присъства министърът на туризма.
"Сезонът става все по-къс и няма как да задържим качествени кадри, ако ги наемаме само за по 4 месеца", посочи Ивелина Грозева от "Албена" АД. Георги Щерев от Съюза на хотелиерите в "Златни пясъци" допълни, че в бюрата по труда са регистрирани само нискоквалифицирани хора, които не могат да бъдат наемани.
Елена Косева от "Св. Св. Константин и Елена" отчете от своя страна, че би трябвало да се помисли за облекчаване изискванията при наемане на работна ръка от страни извън ЕС, като посочи конкретно привличане на хора от Украйна и Молдова.
Според Георги Николчев от "Слънчев бряг" АД е необходимо министерството да направи кръгла маса, посветена на проблема с кадрите, на която да се види опитът и на други държави.
Освен това представителите на комплексите бяха единодушни, че трябва да се променят правилата за концесионирането на плажовете. Те настояха пред министъра и размерът на концесионните такси да бъде намален.
„Не може цената на чадър и шезлонг да е по-висока от тази на нощувка със закуска“, посочи Георги Щерев.
По време на дискусията бе поставен и проблемът със свлачищата по Черноморието. Ивайло Чаварганов от "Златни пясъци" АД посочи, че има реална опасност комплексът да бъде откъснат, тъй като пътят Варна - Кранево пропада.
Освен това хотелиерите отчетоха спад в броя на туристите в началото на сезона.
Косева посочи, че намаляване на туристите има при хотелите с по-малко звезди, които разчитат на руския и украинския пазар. По думите й при висококатегорийната база няма отлив на гости.
Сериозно намаляване на туристите отчетоха от "Слънчев бряг" без да посочват процент. Димитър Николов съобщи, че по последни данни в курорта има 600 000 легла. Той настоя да се въведат правила супермаркетите в комплексите да нямат право да продават алкохол след 21 часа.


Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
преди 10 години Абсолютно! Вчера се сбутах на едно голфигрище с един пич, и той това викаше - кинтите за реклама требва да са много - колкото повече, толкова повече! Даже говореше нещо и за косвен данък национална реклама, на принципа на ДДС - всяка сделка се облага с 20% ДДР (Данък Добавена Реклама), а парите от него да се превеждат директно на Българската Асоциация на Комуникационните Агенции или направо на нейния Председател! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години МДПС, как е? Връзва ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години МДПС, как е? Връзва ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години И това е малко, средствата за реклама на туризъма у нас следва да са много повече, 14млн.лв. са нищо за сериозна реклама. И не само рекламата е проблема. Време е най-после да се приемат прословутите ваучери за почивка у нас, всеки месец на работещите да се удържат по едни 100лв. и веднъж в годината като се съберат 1000лв. човек да може да отиде на море у нас за седмица и да се стимулира почиването на нашето черноморие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар