IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ангелкова поиска три пъти повече пари за реклама на туризма за 2016 г.

Най-голям спад на туристи ще има от руския и украинския пазар, призна министърът на туризма

15:50 | 12.06.15 г. 4
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Министърът на туризма Николина Ангелкова се срещна с представители на туристическия бранш във Варна. <em>Снимка: БТА</em></p>

Министърът на туризма Николина Ангелкова се срещна с представители на туристическия бранш във Варна. Снимка: БТА

Министерството на туризма иска средствата за национална реклама през следващата година да са 14 милиона лева. Това съобщи днес във Варна министърът на туризма Николина Ангелкова, която участва в среща с представители на местната власт, националните курорти и туристическия бранш.

По думите й увеличението, което иска министерството, е почти тройно, съобщи БТА. През тази година средствата за национална реклама са 5 милиона лева. Ангелкова каза, че за да бъдат осигурени повече средства за реклама, е необходимо всички да бъдат убедени, че това е правилното решение. По думите на министъра по тази причина националната програма за реклама за следващата година се
обсъжда сега.

Министърът коментира още, че през тази година очаквано най-големият спад на туристи ще е от руския и украинския пазар. По думите й към момента средно този спад е около 20 процента. Ръст 10 процента се очаква на туристите от Полша, а на гостите от Израел ръстът е с 22 на сто.

Туристическият бранш вече изпитва сериозен недостиг на качествени кадри и са необходими спешни мерки за разрешаване на проблема. Около това мнение се обединиха днес във Варна участниците в дискусия, посветена на проблемите на сектора, на която присъства министърът на туризма.

"Сезонът става все по-къс и няма как да задържим качествени кадри, ако ги наемаме само за по 4 месеца", посочи Ивелина Грозева от "Албена" АД. Георги Щерев от Съюза на хотелиерите в "Златни пясъци" допълни, че в бюрата по труда са регистрирани само нискоквалифицирани хора, които не могат да бъдат наемани.

Елена Косева от "Св. Св. Константин и Елена" отчете от своя страна, че би трябвало да се помисли за облекчаване изискванията при наемане на работна ръка от страни извън ЕС, като посочи конкретно привличане на хора от Украйна и Молдова.

Според Георги Николчев от "Слънчев бряг" АД е необходимо министерството да направи кръгла маса, посветена на проблема с кадрите, на която да се види опитът и на други държави.

Освен това представителите на комплексите бяха единодушни, че трябва да се променят правилата за концесионирането на плажовете. Те настояха пред министъра и размерът на концесионните такси да бъде намален.

„Не може цената на чадър и шезлонг да е по-висока от тази на нощувка със закуска“, посочи Георги Щерев.

По време на дискусията бе поставен и проблемът със свлачищата по Черноморието. Ивайло Чаварганов от "Златни пясъци" АД посочи, че има реална опасност комплексът да бъде откъснат, тъй като пътят Варна - Кранево пропада.

Освен това хотелиерите отчетоха спад в броя на туристите в началото на сезона.

Косева посочи, че намаляване на туристите има при хотелите с по-малко звезди, които разчитат на руския и украинския пазар. По думите й при висококатегорийната база няма отлив на гости.

Сериозно намаляване на туристите отчетоха от "Слънчев бряг" без да посочват процент. Димитър Николов съобщи, че по последни данни в курорта има 600 000 легла. Той настоя да се въведат правила супермаркетите в комплексите да нямат право да продават алкохол след 21 часа.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:38 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 8 rate down comment 1
Mavi Goz
преди 8 години
Абсолютно! Вчера се сбутах на едно голфигрище с един пич, и той това викаше - кинтите за реклама требва да са много - колкото повече, толкова повече! Даже говореше нещо и за косвен данък национална реклама, на принципа на ДДС - всяка сделка се облага с 20% ДДР (Данък Добавена Реклама), а парите от него да се превеждат директно на Българската Асоциация на Комуникационните Агенции или направо на нейния Председател!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 2
kandid
преди 8 години
МДПС, как е? Връзва ли?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 2
kandid
преди 8 години
МДПС, как е? Връзва ли?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 16
sdar
преди 8 години
И това е малко, средствата за реклама на туризъма у нас следва да са много повече, 14млн.лв. са нищо за сериозна реклама. И не само рекламата е проблема. Време е най-после да се приемат прословутите ваучери за почивка у нас, всеки месец на работещите да се удържат по едни 100лв. и веднъж в годината като се съберат 1000лв. човек да може да отиде на море у нас за седмица и да се стимулира почиването на нашето черноморие.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още