Има един естествен процес на намаляване на външния дълг. Ние го погасяваме, без да поемаме нов дълг. Друг вариант е финансовото министерство да се опита да намали външния дълг на страната за сметка на вътрешния. В бъдеще ще се опитаме дa имаме положителна вътрешна емисия, a също така и по-дългосрочни облигации, които да покрият нуждите на пенсионните фондове за по-дългосрочни ресурси. Това е особено актуално след 2002 г., когато се очакват изгодни допълнителни ресурси между 250 и 300 млн. лв. от пенсионните фондове заради активиране на трите стълба на пенсионното осигуряване. Като се знае, че 50 на сто от ресурсите на фондовете трябва по закон да са в ДЦК, ние смятаме да покрием тази нужда.
Смятаме, че е неправилна пропорцията между външен и вътрешен дълг. В момента тя е 8-9% вътрешен дълг и останалата част са външните задължения. В скоро време ще има нова експериментална емисия на седемгодишни ДЦК с общ номинал между 15 и 30 млн. лв.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Въпреки митата: 93% е ръстът на китайските електромобили в ЕС
Да спасим Станислав баща, съпруг, син и приятел!
29 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Варненският окръжен съд прие последните за 2025 г. стажант-юристи
Протестиращите в подкрепа на Коцев с приз от Българския хелзинкски комитет
До 2026 година космическите отпадъци ще унищожат напредъка за парниковите газове
Тръмп ги помилва за "6 януари". Сега те искат милиони долари
Mercedes има аргументи за $1,1 млрд. против забраната на нови ДВГ от 2035 г.
Цв. Узунов: Перспективите пред българската икономика са умерено оптимистични
Празни супертанкери се надпеварват за суров петрол
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Как Радев ще провежда консултации? Като бъдещ партиен лидер ли?
Кабинетът “Желязков” падна: Оттук нататък кой носи отговорност?
Турция вдига таксите за Босфора и смазва български индустрии