Петте месеца на тази година може да се запомнят със запазване на добрия ръст на продажбите на нови автомобили у нас и с връщането на Пежо начело по продажби. От началото на годината членовете на Съюза на вносителите на автомобили в България са продали общо 15 393 нови автомобила, което представлява 26.69 на сто повече от същия период на миналата година. Заедно с автобусите и камионите продажбите достигат до 15 927, или ръст от 27.31% спрямо петте месеца на 2005 г.
Точно тежкотоварните автомобили, както и други индустриални автомобили и техника са акцентът на тазгодишният автомобилен салон в София, които е отворен за посетители до 18 юни. За периода от януари до май в България от членовете на съюза са продадени общо 514 нови камиони и 20 нови автобуси. Общият ръст тук спрямо същия период на миналата година е 48.3 на сто. Най-големи са продажбите на тежкотоварните камиони (между 18 и 44 тона), като и на лекотоварните (3.5 – 7.5 тона).
Сред отделните марки водач при тежката автомобилна техника е Ивеко с продажби на 277 машини, следвана от Мерцедес със 130 и МАН с 47 бройки. Почти всички продадени автобуси за периода (18) са от марката Исузу.
Общите продажби на нови автомобили в страната са по-големи от посочените по-горе, защото в данните на съюза не са включени продажбите на Хюндай и Порше. През миналата година всички вносители в страната продадоха над 35 хиляди нови автомобили, а ако сегашният ръст се запази, продажбите през тази година ще достигнат 45 хиляди бройки.
След като от началото на тази година Пежо отстъпи лидерската позиция на Форд, в края на май френският лъв отново излезе начело. За петте месеца на тази година са продадени общо 1756 автомобила от марката Пежо, или 11.41 на сто от общия пазарен дял на Съюза на вносителите на автомобили. Предимството на тази марка се дължи основно на добрите продажби на лекотоварни автомобили от класовете SV и MV, както и добрите позиции на средния клас.
Досегашният лидер за тази година Форд преминава на втора позиция с продажби на 1680 нови автомобила, като и тук предимство имат лекотоварните автомобили. На трето място излиза Тойота с 1450 нови автомобила. Продажбите на японската марка постоянно се увеличават, като българският пазар следва световните тенденции, според които Тойота е една от най-популярни марки.
Четвъртото място остава за Опел, като осемте вносителя са продали общо 1386 немски автомобила. Следващите в класацията са традиционно силните Шкода и Ситроен, съответно с продадени 1186 и 1102 автомобила.
Продажбите на мотоциклети у нас през тази година остават слаби, като за петте месеца са продадени общо 101 бройки при 232 за същия период на миналата година. И тук лидер е Пежо с 36 бройки, следвано от Ямаха с 30 продадени машини.


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР