Засилената рекламна кампания на пивоварните компании преди Световното първенство по футбол даде вече резултат, като продажбите на бира от страна на членовете на Съюза но пивоварите в България достигнаха 1,655 млн. хектолитра за петте месеца на тази година, с над 16 на сто повече от същия период на миналата година. Така, за разлика от миналата година, когато по това време продажбите изоставаха спрямо съответния период на предходната година, сега има голям ръст.
Според представители на дружествата от пивоварния бранш основна предпоставка за добрите резултати, освен рекламата и доброто качество на продавания продукт, си остава климатичната обстановка. Топлото време през май е предразположило хората да пият повече бира както в заведенията, така и в къщи.
Сериозният ръст в продажбите се очаква обаче през юни, защото почти през целия месец ще има мачове от Световното първенство по футбол в Германия. Както в повечето страни по света, така и в България гледането на футболен мач се съчетава най-често с консумация на пиво, и то в по-голямо от обикновеното количество. По този показател се очакват и добри резултати през юли освен заради последните и най-напрегнати срещи от световното, и заради по-топлото време.
Само през май Съюзът на пивоварите отчита продажби на 535 574 хектолитра бира, или ръст от 19,72 на сто на месечна база. В тези продажби, както и в продажбите за целия период, не влизат данните от “Леденика и ММ”. Обикновено от съюза отчитат общото потребление на бира в страната само на годишна база, а за отделните месеци и периоди преди края на годината се дават данни само за членове на съюза.
“Загорка” и “Каменица” почти изравниха пазарния си дял, като за петмесечния период пивоварната от Стара Загора има лека преднина с продадени общо 541 992 хектолитра бира, докато при “Каменица” продажбите са за 541 495 хектолитра. Двете компании постоянно се редуват на първото място по продажби. Само за май водач по този показател е пловдивската пивоварна компания с продадени 174 743 хектолитра бира, а на “Загорка” са 173 685 хектолитра.
Двете компании успяват в последните години да реализират добри резултати благодарение на съчетанието на големите си капацитетни възможности с опита в бранша на чуждите си акционери. “Загорка” е собственост на дружеството “Брюинвест”, което е с акционери “Хайнекен” и гръцката “Кока Кола Ботлинг къмпани”. В “Каменица” основен акционер е световният пивоварен концерн ИнБев.
Продажбите на третата медународна компания от този бранш у нас - “Карлсберг България” (с основен акционер “Карлсберг”), за периода януари – май са 367 359 хектолитра, а само за май компанията е продала 112 843 хектолитра бира.
Останалите компании са с по-малки продажби, като за “Болярка-ВТ” те са 168 187 хектолитра за петте месеца, “Ломско пиво” е с продадени 27 820 хектолитра, а “Агрима” - с 8146 хектолитра.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?