IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Забавя се ръстът на продажбите на бира за десетте месеца

Продаденото от компаниите количество бира през октомври е 337 559 хектолитра, с 0,99 на сто по-малко от продадените за същия месец на 2006 г.

17:56 | 21.11.07 г.
Автор - снимка
Създател
Забавя се ръстът на продажбите на бира за десетте месеца
Пивоварните-компании, членове на съюза на пивоварите в България са продали 4,772 млн. хектолитра бира за периода януари-октомври, което представлява ръст от 11,95% спрямо 4,262 млн. хектолитра за същия период на миналата година. Това показват данните на съюза, в който влизат “Загорка” АД, “Каменица” АД, “Карлсберг България” АД, “Болярка – ВТ” АД, “Ломско пиво” АД и “Агрима” АД.

Продаденото от компаниите количество бира през октомври е 337 559 хектолитра, с 0,99 на сто по-малко от продадените за същия месец на 2006 г. 340 943 хектолитра бира. От съюза не уточняват какви са причините за спада на потреблението на бира. Ръстът в продажбите през октомври 2006 г. беше 30% на годишна база, а ръстът за десетмесечния период на 2006 г. бе 13,11 на сто.

Един от факторите за високо потребление на бирата са добрите климатични условия (хубаво време), както и събития като футболни първенства. Агресивната реклама също действа стимулиращо на потребителите на пиво. Доброто съчетание на тези фактори може да доведе до добри продажби.

През октомври най-големи продажби са реализирани от „Загорка” АД – 122 922 хектолитра, повече от октомври миналата година (114 634 хектолитра). За десетте месеца на годината пивоварната е продала 1,520 млн. хектолитра, което я прави едноличен лидер по продажби в страната.

Следващата по реализация компания за месеца и общо за годината е „Каменица” АД с продадени съответно 89 088 хектолитра за октомври и 1,362 млн. хектолитра за десетмесечния период. „Карлсберг България” има продажби на 83 096 хектолитра за месеца и 1,261 млн. хектолитра за периода януари – октомври. И двете компании отчитат спад на продажбите през октомври спрямо същия месец на миналата година и ръст на продажбите за десетмесечието.

Твърдо зад трите големи компании е великотърновската пивоварна “Болярка-ВТ” АД с 33 962 хектолитра за октомври (по-малко от октомври миналата година), а продажбите на компанията за десетте месеца са отбелязват ръст до 512 661 хектолитра.

Публичната компания “Ломско пиво” е реализирала продажби на 8108 хектолитра спрямо 5716 хектолитра за октомври миналата година, а за десетмесечието е продала 109 511 хектолитра спрямо 72 242 за съответния период на 2006 г. При “Агрима” АД продажбите достигат до 383 хектолитра за октомври и 6578 хектолитра за десетте месеца.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:43 | 10.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още