IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Потреблението на бира за последните 12 месеца е над 5 млн. хектолитра

С най-големи продажби за едногодишния период до края на май е “Загорка”, следвана от “Каменица”

13:59 | 20.06.08 г.
Автор - снимка
Създател
Потреблението на бира за последните 12 месеца е над 5 млн. хектолитра

Пивоварните компании в България, членове на Съюза на пивоварите, са реализирали 5,326 млн. хектолитра бира за едногодишния период от 1 юни 2007 г. до 31 май 2008 г., показват данните на съюза. 

За първи път данните за продажбите се дават за период от една година, досега те се даваха за всеки месец и с натрупване от началото на съответната година. От съюза не са предоставили сравнителни данни за предходния едногодишен период, което не дава възможност да се разбере дали продажбите се увеличават или намаляват.

Предоставените от Съюза на пивоварите в България данни са само за 5 пивоварни негови членове, така че не отразяват реалните продажби за всички производители и вносители на бира в страната. Последните пълни данни са от края на 2007 г., според които реализацията за миналата година е била 5,686 млн. хектолитра за страната.

Дари да няма ръст в продажбите за периода до края на май, то със сигурност след края на юни такъв ще бъде отчетен, като се има предвид, че през месеца се провежда европейското първенство по футбол, а това е един от факторите за увеличена консумация на бира. При досегашните случаи на голямо футболно първенство винаги е имало увеличение на продажбите на пивоварните.

Членове на съюза на пивоварите са девет пивоварни завода – “Агрима” АД (Благоевград), “Болярка ВТ” АД (Велико Търново), “Загорка” АД (Стара Загора), “Каменица” АД (Пловдив и Хасково), “Карлсберг България” АД (Шумен и Благоевград), “Ломско пиво” АД (Лом), “Eвродринкс” (Мездра) и пет минипивоварни. Съюзът дава данни за продажбите на пет компании - “Болярка ВТ”, “Загорка”, “Каменица”, “Карлсберг България” и “Ломско пиво”.

С най-големи продажби за едногодишния период до края на май е “Загорка” АД, като компанията отчита реализация на 1,7 млн. хектолитра бира. В тези продажби е включен и износ на 2637 хектолитра. “Каменица” има продажби на 1,541 млн. хектолитра за една година, от които 20 540 хектолитра износ.

При “Карлсберг България” данните са само за продажби на вътрешния пазар на 1,425 млн. хектолитра бира.

Най-голям е износът на “Болярка ВТ” с продадени извън страната 44 548 хектолитра за периода 1 юни 2007 - 31 май 2008 г. Общите продажби на компанията за едногодишния период са 535 752 хектолитра. “Ломско пиво” отчита продажби на 124 584 хектолитра бира за една година, в които влизат 7313 хектолитра износ.

Общият износ на петте пивоварни компании, членове на съюза на пивоварите, за една година е 75 038 хектолитра бира.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:37 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още