IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Полугодието приключва с ръст от над 21% в продажбите на нови автомобили

Най-продаваната марка лек автомобил за шестмесечието е Опел, следват Тойота и Фолксваген

09:46 | 12.07.08 г.
Автор - снимка
Създател
Полугодието приключва с ръст от над 21% в продажбите на нови автомобили

Първото полугодие на 2008 г. ще се запомни с ръст от 21,13 процента в продажбите на нови автомобили и автобуси в страната в сравнение със същия период на миналата година, съобщиха от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България. Продадените за периода януари – юни тази година нови леки, лекотоварни, товарни автомобили и автобуси са 30 189 срещу 24 923 за първия шестмесечен период на 2007 г.

Този ръст се отнася само за членовете на асоциацията, което означава, че ако се включат и още няколко компании, които също внасят автомобили, но не са членове, процентното съотношение може да е различно. Въпреки непълнотата на данните, нарастването на продажбите на нови возила в България все още е впечатляващо в сравнение с други страни в Европа. Това според анализатори се дължи от една страна на ниската база в продажбите в абсолютни стойности, така и на нарастващите възможности на българските институционални и индивидуални купувачи.

Само през юни членовете на асоциацията са продали 5 167 нови возила, повече от реализираните през май 4 903. Продажбите на леки и лекотоварни автомобили за периода са са 28 001 срещу 23 615 през първото шестмесечие на миналата година, което представлява ръст от 18,57 на сто. Ръстът при продажбите на товарни автомобили и автобуси е 67,28 процента при реализирани 2188 бройки през тази година срещу 1 308 през първото полугодие на миналата.

Най-продаваната марка лек автомобил за шестмесечието е Опел с реализирани 3240 бройки, което представлява 11,57% от пазара на членовете на Асоциацията. Миналогодишният лидер Тойота сега е отстъпил на втора позиция с 2 779 продадени бройки и дял от 9,92 процента, следван от Фолксваген с 2 447 продадени леки коли (8,74%).

Сред предпочитаните от българите автомобили е и Форд с продадени за полугодието 2274 бройки, при Пежо те са 2105, а при Дачия – 1730. Следват Ситроен с 1550, Шевролет с 1508 и Шкода с 1458 продадени нови леки и лекотоварни автомобили.

Една единствена марка няма реализирани продажби за първото полугодие на годината от членовете на асоциацията и това е Корвет. Пет са продадените Хамър, а от Ланчия – 10.

Ивеко продължава да бъде водеща марка сред камионите и автобусите с продадени 781 бройки за шестмесечието (от тях 29 автобуса), но много близо е Мерцедес с продадени 682 камиона и 46 автобуса. Волво има реализирани 386 камиона и три автобуса за шестмесечието.

При мотоциклетите ръстът на продажбите за шестмесечието е почти 42 на сто до 383 продадени бройки от 270 за същия период на миналата година. Лидер е Пиаджио със 101, Ямяха е със 68, а Пежо е с продажби на 51 мотоциклета.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:15 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още