IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Спадът в продажбите на нови автомобили за 2009 г. е 54%

През декември продажбите се подобряват благодарение на предоставяните от продавачите отстъпки

14:51 | 12.01.10 г.
Автор - снимка
Създател
Спадът в продажбите на нови автомобили за 2009 г. е 54%

Намалението на активността на купувачите през миналата година доведе до спад в продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси в България до 53,71 на сто в сравнение с предходната 2008 г., показват предоставените от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) данни. През годината членовете на асоциацията са реализирали общо 26 813 броя при 57 927 през 2008 г.

Резултатите от миналата година са близки до тези от 2004 г., когато продажбите достигнаха 25 786 нови превозни средства, но са много над дъното от 1996 г. с реализираните тогава 7600 броя. Така след девет години на постоянен растеж на продажбите (от 2000 г.) миналата година донесе отрезвяване в сектора на автомобилните продажби.

Само през декември са продадени 2170 нови автомобили, камиони и автобуси - по-добър резултат от предходните няколко месеца, което показва, че предоставяните от продавачите отстъпки са изиграли някаква положителна роля. Увеличението спрямо ноември е с 28 процента.

За периода от януари до края на декември 2009 г. от членовете на ААП са реализирани общо 25 705 нови леки автомобила или с 52,23 на сто по-малко от 2008 г. (53 812 броя). Данните на асоциацията не обхващат всички продадени в страната нови превозни средства, тъй като някои вносители не са нейни членове.

За миналата година най-продаваната марка е Тойота с реализирани общо 2820 нови леки коли, или 10,97 на сто от всички продажби на членовете на асоциацията. Продажбите на Пежо са 2263 нови леки коли, а Фолксваген е с 2251 продадени броя за миналата година.

Опел и Форд също могат да се похвалят с реализирани над 2000 леки автомобила през миналата година - съответно 2191 и 2030 броя. Следват Ситроен с продажби на 1829 леки коли и Дачия с 1744. Шкода е с реализирани 1501 автомобила.

Намаляването на продажбите на камиони и автобуси за миналата година е още по-осезаемо и достига до 73,07%. През 2009 са продадени общо 1108 нови камиона и автобуси в сравнение с 4115 приз 2008 г.

Най-продаваната марка е Мерцедес с реализирани общо 479 броя, от които 43 автобуса. Ивеко е с продадени 338 броя, в това число 82 автобуса, а Ман е с продадени 124 камиона и два автобуса.

Продадените през миналата година мотоциклети са 488, с почти 26 на сто по-малко от 2008 г. Най-продаваните са Пежо със 184 мотоциклета, а БМВ е с 81.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:19 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още