Статиите на добрите медийни организации имат структура, неизменна като правилата, които управляват сонетите и симфониите. Структурата започва с лийда, a идеалният лийд е такъв с четири параграфа. Именно това бе в основата на четвъртата лекция на главния редактор на Investor.bg Бойчо Попов в като част от втория сезон на "Академия за финансови анализатори".
Ето кратко ръководство за това кои сa тези четири елемента:
Тема. Тя се състои от два поделемента: какво и защо, или понякога какво и какво от това?
Тук поставяме информацията, която ще предостави историята. Статиите за икономическите показатели, корпоративните резултати и пазарите трябва да предават усещане за посока: нараства, спада или се променя малко. А т. нар. „Защо“ обяснява информацията. Това създава разказ, който ще бъде подкрепен с подробности и цитат.
Вторият параграф са подробностите. Предоставете останалата част от информацията, която подкрепя темата или предоставя съществени факти, като статистически данни от икономически отчет или финансов отчет на фирма, местоположението на обекта или представянето на референтен актив или индекс.
Третият параграф е цитат - изявление на обикновен български от орган, който предоставя подкрепа за тезата или темата. Това дава на читателя повече увереност относно достоверността на историята. Ако цитираният има финансов интерес от темата на статията, задължително го споменаваме.
А четвъртият параграф, наречен „ядка“ или „космически параграф“, обяснява защо хората трябва да се интересуват от една статия, дори ако нямат пряка връзка с нейната тема. Параграфът с ядката предоставя контекст и перспектива, които правят историята лесна за разбиране и интересна за по-широк кръг читатели. Как се отнасят днешните новини към миналото и бъдещето? Какво може да се случи в резултат на случилото се?
Как се подреждат тези параграфи, какво е важно при писането им и конкретни примери вижте във видеото.
Откритите лекции са част от втория сезон на "Академия за финансови анализатори". В рамките на седем седмици проектът ще предостави на всички желаещи да се развиват в областта на журналистиката достъп до серия от безплатни онлайн лекции, които ще бъдат водени от едни от най-добрите бизнес журналисти в страната. Те ще се провеждат всеки четвъртък, от 11:00 часа и ще могат да се проследят н на живо във Facebook страниците на Investor.bg и ВУЗФ, както и на сайта Investor.bg.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
преди 4 години "лиид" е умението на даден индивид, представящ се за дЖурналист, да ползва неумело услугата Google Translate, за да се опита да покаже бляскави научни и ментални умения, като представя случайно намерен текст в дебрите на Интернет за гениални свои прозрения. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Кво ще рече лийд? отговор Сигнализирай за неуместен коментар