Икономиката на Франция се е разраснала по-бързо от очакваното през второто тримесечие, изненадвайки приятно с резултатите си, докато опасения за рецесия се вихрят в 20-те държави от еврозоната, пише Bloomberg.
Подкрепен от ръста на износа, брутният вътрешен продукт (БВП) на втората по големина страна членка на валутния блок се е разраснал с 0,5% в периода между април и юни спрямо предишните три месеца, когато се увеличи с 0,1%, съобщи статистическата агенция Insee в петък. Икономисти, анкетирани от Bloomberg, очакваха ръст от 0,1%.
Данните са обнадеждаващи, след като гуверньорът на Европейската централна банка Кристин Лагард в четвъртък обрисува влошаваща се икономическа картина за еврозоната през следващите месеци. Германия, най-голямата икономика на континента, вече изпитва трудности да излезе от рецесията, а активността в частния сектор в блока като цяло сочи към свиване през юли.
Във Франция, въпреки че износът е бил стимулиран от доставките на круизни кораби, потребителските разходи са се свили с 0,4%, а инвестициите са се увеличили само с 0,1%.
„Икономическите перспективи за еврозоната в близкото бъдеще се влошават до голяма степен заради по-слабото вътрешно търсене“, заяви Лагард, след като в четвъртък лихвите бяха повишени за девети път от юли 2022 г. насам. „С течение на времето забавящата се инфлация, нарастващите доходи и подобряващите се условия за доставки би трябвало да подпомогнат възстановяването.“
Поредицата от повишения на лихвените проценти обаче повиши разходите по кредитите за френските домакинства и фирми, а ръстът на потребителските цени остава доста над целта на ЕЦБ от 2%. Данните за инфлацията, които ще бъдат публикувани по-късно в петък, се очаква да покажат леко забавяне на инфлацията във Франция през юли до 5,1%. В понеделник ще бъдат публикувани данните за всички държави от еврозоната заедно с тези за БВП.
Тъй като инфлацията при храните се ускорява, френските потребители се стремят да намалят разходите си, което води до ръст на продажбите на стоки със собствена марка в Carrefour SA – те се увеличават два пъти по-бързо от продажбите на стоки на националните марки.
„Все се намираме в тази инфлационна среда със спад на търговията, с натиск върху обема, с ръст на продажбите на частните марки и всички нови тенденции в поведението на клиентите, които наблюдавахме в продължение на година“, коментира главният изпълнителен директор на Carrefour Александър Бомпард в сряда по време на представяне на последните финансови резултати на компанията.
Отделен доклад показа, че френските потребителски разходи са започнали да се възстановяват към края на тримесечието, като през юни са се увеличили с 0,9% заради частично възстановяване на покупките на хранителни продукти.


Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert