IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Тръмп заплашва и с мита върху мебелите

Всякакви налози биха дошли в труден момент за американската мебелна индустрия

11:30 | 23.08.25 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Администрацията на САЩ е започнала разследване на вноса на мебели, обяви президентът Доналд Тръмп, подготвяйки почвата за нови мита върху широка гама от продукти.

„В рамките на следващите 50 дни разследването ще бъде приключено и мебелите, внасяни в САЩ от други страни, ще бъдат обложени с мито, чийто размер все още не е определен“, написа той в социалната мрежа Truth Social.

След публикацията му акциите на водещите компании за мебели и стоки за дома, включително Wayfair, RH и Williams-Sonoma, се сринаха в следборсовата търговия, предаде CNBC.

Wayfair внася голяма част от мебелите си. RH и Williams-Sonoma работят за диверсифициране на веригите си за доставки.

Новите налози могат да повишат разходите за много от тези големи мебелни марки. Но не за всички.

Книжата на La-Z-Boy, която произвежда по-голямата част от продукцията си в САЩ, поскъпнаха след съобщението на Тръмп за новите ставки.

Американският държавен глава вече наложи високи мита върху автомобилите, стоманата и алуминия и предложи подобни налози за вноса на мед, фармацевтични продукти и полупроводници.

Администрацията му прекара месеци в двустранни преговори с водещите партньори на САЩ в опит да възстанови баланса в световната търговия. Неотдавнашните рамкови споразумения с Европейския съюз (ЕС) и Китай помогнаха за успокояване на пазарите, но оставиха много дългосрочни проблеми нерешени.

Всякакви нови мита биха дошли в труден момент за американската мебелна индустрия, която вече се сблъсква с редица предизвикателства. Компании като Wayfair отбелязват спад в търсенето на продукти като нови дивани и трапезни комплекти от повече от година, което се дължи отчасти на забавянето на пазара на жилища, тъй като купувачите чакат лихвените проценти да спаднат. С по-малко закупени нови жилища, потребителите имат по-малко причини да купуват нови мебели. Освен това, с упоритата инфлация, те са по-избирателни по отношение на това за какво харчат парите си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:01 | 23.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Икономика и макроданни виж още

Коментари

Финанси виж още