Рафтовете на магазините от веригата Aldi в Германия са заредени с местно отгледани аспержи и ягоди, след като жегата и сушата в Испания накараха купувачите в търговската верига да направят съзнателна промяна миналата година, пише климатичната редакторка на Financial Times Емилия Мичасук.
Търговецът на дребно, основан от братята Албрехт в следвоенна Германия, въведе фактори, свързани с изменението на климата, за да помогне на своите клиенти да изберат стоките за хилядите си магазини в Европа и САЩ.
Няколко екстремни метеорологични явления в Южна и Латинска Америка също доведоха до трудности при снабдяването с пресни продукти и по-високи цени на кафето и ядките, които са сред най-търсените продукти в Aldi.
Във Франция клиентите бяха шокирани от това, че не намираха дижонска горчица в магазините миналото лято, след като високите температури в Бургундия и „топлинния купол“ в Канада, вторият по големина производител на синапено семе в света, изсушиха реколтата.
Но последствията от бизнес смущенията, предизвикани от климатичните промени, засягат не само горчицата.
Екстремните наводнения в Германия миналата година не само унищожиха реколтата, но засегнаха и магазините. В части от Калифорния е толкова горещо, че работниците и машините не могат да се справят и прибирането на продукцията, предназначена за магазините на Aldi, трябва да се извършва през нощта.
В по-дългосрочен план веригата очаква намаляващите добиви да доведат до миграция, особено от най-несигурните по отношение на храните региони в света. Способността да се добиват и произвеждат продуктите, които потребителите искат, ще бъде затруднена.
Изменението на климата е „много ясна и настояща опасност“, казва Анке Елерс, управляващ директор за международната устойчивост в Aldi Sud, която управлява повече от 7 хил. магазина в 11 страни.
За търговеца на дребно промяната в политиката му за снабдяване беше случай на „осъзнаване от нашите отдели по доставки на климатичната устойчивост и тази на веригата за доставки като цяло, като елемент, който трябва да се има предвид при всяко решение за покупка, както и стимулирането на тази осъзнатост вътрешно и воденето на статистика за напредъка“, коментира тя на скорошно събитие на FT.
Aldi не е изолиран случай. Много компании бяха принудени да засилят фокуса си върху веригите за доставки - първо поради смущенията, причинени от пандемията от Covid-19, след това поради кризата с енергийните доставки, последвала нахлуването на Русия в Украйна, а сега, още по-трайно, поради непрекъснато нарастващото въздействие на климатичните промени.
Изграждането на устойчивост на бизнеса означава предвиждане на рисковете, вместо изпадането в режим на „кризисна реакция“, отбелязва професорът от London School of Economics (LSE) Суеня Сърмински, която също е управляващ директор по климата и устойчивостта в най-големия застрахователен брокер в света Marsh McLennan и член на Комитета по изменение на климата на Обединеното кралство. Проучване на LSE показа, че анкетираните компании са изразходвали 85 процента за смекчаване на последиците след бедствие и само 15 процента преди събитието.
Въпросът много бавно, но сигурно се придвижва нагоре в дневния ред на корпоративните бордове, отбелязва Сърмински, тъй като работната сила и физическите структури също са застрашени.
Регулирането е друг стимул. Новите данъци, свързани с въглеродните емисии в ЕС, които ще бъдат въведени през следващите четири години, ще принудят компаниите да отчитат целия въглероден отпечатък на своя бизнес.
Например, Aldi е оценила, че 99 процента от емисиите ѝ се генерират от нейните доставчици. Поради това тя работи със стратегически доставчици, отговорни за три четвърти от емисиите, свързани с продуктите ѝ, за да помогне за намаляването им.
Изграждането на транспортна мрежа, която се захранва с електричество или устойчиви горива, е един от най-лесните начини за ограничаване на емисиите, въпреки че наличието на превозни средства, задвижвани с по-чиста енергия, остава трудно в някои страни.
Това означава, че най-продаваните пакети с ядки кашу вече няма да се изпращат от Западна Африка до Виетнам за белене и печене и след това обратно в Европа за опаковане, а ще останат в Африка за целия процес на обработка. Това означава по-малко климатични разходи. Очаквайте глобалните марки да възприемат лозунга „бъдете локални, купувайте местното“.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 2 години Ето,че имало и плюсове отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години "Новите данъци, свързани с въглеродните емисии в ЕС" ОААОА ИЗПУСКАТЕ Най-естествен газ, от който се хранят растенията и благодарение на който има живот на планетата? Ами да ви вземем парички за това ХЪХЪХЪ да живее еврокрацията и нейните данъци. Чакаме задължителните памперси за улавяне на метан и "маски" за улавяне на СО2 кога ще ни "предложат" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Благодаря за първата за седмицата статийка за Клематична Пропаганда. Очаквам с нетърпение следващите 70-80 до края на седмицата. Ама това "вече няма да се изпращат от Западна Африка до Виетнам за белене и печене и след това обратно в Европа за опаковане" - зайби клематичне промени, това си е чиста откачалщина както и да го гледаш. Що не ги пратят през Мексико за пакетиране отговор Сигнализирай за неуместен коментар