Българинът разбира, че качеството не е в марката и надписа, а в утвърдения стандарт. Този коментар направи старши експертът отдел "Свежи храни" в "Кауфланд България" Адриана Стрекаловска - Гъркова в рамките на дискусията "Бъдещето: Начин на живот" на Bulgaria ON AIR. Тя посочи, че свежата и качествена храна е важна за здравословното състояние на човек.
Според нея чистата храна се търси все повече, артикули без Е-та и оцветители, които изглеждат по-естествено.
„При всички продуктови групи има ръст на продажбите. Най-голям от 120% е при печеното пиле на грил – лесно решение за вечеря след работа. Рибата и рибните продукти са с ръст от 16%", даде пример експертът.
Адриана Стрекаловска – Гъркова съобщи, че клиентите търсят разнообразие, нови артикули, повлияни от пътуванията си – често испански, германски продукти. По думите ѝ има търсене има и на сезонни продукти – на сланина през зимата и миди през лятото.
Тя смята, че българите са традиционалисти и купуват филе „Елена“, пастърма, луканка. „Българинът не сяда без тях, както и без българското бяло саламурено сирене“, напомни старши експертът.
Адриана Стрекаловска – Гъркова коментира и предлагането на стоки българско производство. „В някои населени места родните производители не смогват с количествата продукти, необходими за зареждане на всичките 67 обекта на търговската верига в страната. Затова като вариант се предлага да правят доставки само до някои филиали“, обясни тя.
Как да сме сигурни в качеството на храната? Трябва ли да се доверяваме на марката?
Гледайте целия разговор във видео материала на Bulgaria ON AIR.