България може да се препозиционира като конкурентна туристическа десинация, като акцентира върху здравния туризъм и в частност върху медицинсия. Това дава възможност на държави, които са пряко засегнати от сезонността - каквато е България, да работят с по-дълъг хоризонт в сезоните. Ще създаде и нови възможности както за планинските, така и за черноморските ни курорти. Това каза Сийка Кацарова, председател на Български съюз по балнеология и СПА туризъм и вицепрезидент на Европейската СПА асоциация, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
На 20 май в Бургас ще се проведе четвърта национална конференция за здравен туризъм на Български съюз по балнеология и СПА туризъм с фокус върху медицинския туризъм.
По думите на Кацарова България има прекрасни условия – и болници, и специалисти, за да развива медицински туризъм. "Много е важно да започнем да излъчваме послания през рекламни кампании, клипове… за това, че в България имаме добра медицина и тя е част от продукта здравен туризъм", каза тя.
По нейно мнение инвестициите в медицински туризъм са устойчиви. В дългосрочен план заради войните и конфликтите по света, а и заради тенденцията към дълъг и пълноценен живот в здраве, ще се засилва нуждата да се възползваме от медицинския туризъм.
В България предстои да се изберат направленията, които биха били привлекателни за чуждестранните туристи за медицински туризъм у нас. "Най-важното нещо е да успеем правилно да излъчим посланията и да се презентираме. Основно разчитам и на добрата практика, която ще ни бъде показана от страна на Хърватска", каза Кацарова.
Специален гост на конференцията ще бъде Ивана Колар, изпълнителен директор на организацията, която веднъж годишно прави среща на върха за здравния туризъм. Хърватска е дестинация, която много успешно развива здравен туризъм и има какво да покаже в областта на медицинския туризъм.
Първоначално ще се таргетират съседни държави - Румъния, Гърция, Сърбия, Македония, както и Германия и Израел.
Още може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria