Приемането на България в еврозоната ще създаде допълнително доверие към туристическия ни продукт. Надяваме се да настъпи оживление и така да се увеличат туристите, пристигащи у нас. Това каза Петър Стоянов, председател на Асоциация на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria
Според него ползите от еврозоната ще се усетят в дългосрочен план от сектора. Те са свързани с достъп до улеснено финансиран и повече доверие сред инвеститорите. “България се нуждае от световноизвестно хотелски брандове, а еврото е начин да ги привлечем. Разчитаме с приемането на еврото България да се отвори към пазари извън Европа - като Китай, Индия и Бразилия“, каза гостът в предаването.
Основното предизвикателство на пазарите извън Европа е, че те не познават страната ни като туристическа дестинация. Обикновено потребителите от тези страни избират по-известни дестинации. Ето защо трябва да се представим на тези пазари с продукта си, заяви Стоянов.
По думите му туристическият бранш в България е може би най-подготвен за приемане на еврото спрямо останалите. Нужни са няколко технически промени, но браншът е в готовност.
Развитието на стратегията „Бранд България“ и позиционирането ни закъснява доста. Нужен е иновативен подход за реклама, каза още събеседникът. Според него подходът, с който България се рекламира, е остарял.
„Не бива да разчитаме само на морски и зимен туризъм. Много е важно да се рекламират нишовите ни продукти, които са с много високо качество. Това са винен, спа, вело и планински туризъм“, коментира гостът.
България в момента разчита на вътрешния пазар, той е основният двигател на туризма през последната една година, отчете Стоянов.
Той уточни, че браншът следи с повишено внимание това, което се случва в световната търговия. Проявява се предпазливост по отношение на разходите, но за момента няма спад в пътуванията.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.