IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Airbus увеличава печалбата си и се възползва от силния щатски долар

Европейският производител на самолети може да разшири производството си в сегмента на дългите разстояния

13:21 | 28.10.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Airbus SE запази целта си за доставките на самолети до края на годината, като същевременно предупреди, че производствените смущения могат да продължат и през следващата година на фона на продължаващия недостиг на работна ръка и суровини при доставчиците, предава Bloomberg. 

Производителят на самолети заяви, че все още се стреми да предаде 700 самолета през тази година, а компанията работи за увеличаване на производството на най-продаваното си семейство А320 до 75 бройки до 2025 г. Airbus също така проучва възможността за по-голямо производство на своите широкофюзелажни самолети в очакване на нарастващото търсене на тази категория към края на десетилетието, заяви главният изпълнителен директор Гийом Фори.

„Работим в много влошена среда", каза Фори в разговор с журналисти. „Имаме малко проблеми навсякъде, много части пристигат със закъснение, ефективността на производството е ниска“. 

Придържането към целта ще означава, че Airbus трябва да доставя средно по 88 самолета на месец до края на годината, въпреки че производството обикновено се ускорява през последните няколко месеца - явление, което Фори прогнозира и за следващата година. 

Акциите на Airbus поевтиняват в Париж с 0,28% към 12:30 часа българско време. През тази година акциите са загубили 7,2% от стойността си.

Докато Airbus се бори с ограниченията в доставките, доларът е добре дошъл, тъй като самолетите се купуват в американска валута. Това позволи на самолетостроителя да повиши целта си за свободния паричен поток в края на годината от 3,5 млрд. евро на 4,5 млрд. евро, тъй като преобразува т.нар. плащания преди доставката в европейската валута.  

Airbus отчете коригирана печалба преди лихви и данъци за третото тримесечие в размер на 836 млн. евро спрямо 666 млн. евро година по-рано, което не отговори на прогнозите на анализаторите за печалба от 920,5 млн. евро, базирани на данни, събрани от Bloomberg. Приходите нараснаха с 27% до 13,31 млрд. евро. 

Airbus съобщи, че и трите тестови самолета A321XLR за полети на дълги разстояния вече са летели и че въвеждането им в експлоатация е планирано за второто тримесечие на 2024 г. Компанията също така проучва възможността за увеличаване на производството на широкофюзелажни самолети, като в момента темпът на производство на A330neo е три бройки на месец, а на модела A350 ще е шест през следващата година. До края на годината месечното производство на A320 ще достигне около 50 единици, каза Фори. 

Airbus също така запази целите си за постигане на годишна коригирана печалба преди лихви и данъци от около 5,5 млрд. евро. Оптимистичната перспектива контрастира с тази на конкурента Boeing Co., който тази седмица намали годишната си прогноза за доставките на своите теснофюзелажни самолети Boeing 737, като заяви, че сега очаква да предаде 375 самолета тази година. Преди това американският самолетостроител планираше да достави близо 500 самолета, след което през юли намали целта си до „около 400".

Търсенето на полети рязко нарасна, тъй като държавите облекчиха ограниченията от времето на пандемията, което накара авиокомпаниите да поръчват самолети, за да разширят мрежите си с по-икономични модели. Deutsche Lufthansa AG и Air France-KLM заявиха тази седмица, че зимното разписание ще остане стабилно, тъй като хората продължават да правят резервации въпреки цялостното свиване на разходите. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:21 | 28.10.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още