Bulgaria Air очаква да получи три от най-енергийно ефективните самолети от най-новото поколение на Airbus 220 . През юни, август и септември трябва да пристигнат модерните лайнери със 143 седалки. Христо Тодоров, директор на Bulgaria Air, съобщи, че работата по поръчката е започнала още преди пандемията – през 2019.
„Националният превозвач избра този тип самолет заради новия тип двигатели със значително по-нисък разход на гориво – до 30-35% от сегашните самолети, с които оперираме при редовните полети“, обясни той пред Александър Богоявленски от предаването „Авиошоу“ на Bulgaria ON AIR. Откъс от интервюто беше излъчен в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
Христо Тодоров посочи, че с попълнението от нови самолети Bulgaria Air ще бъде още по-ефективна и ще разшири съществуващата мрежа като брой седмични дестинации, ще достигне и до нови пазари. „Така ще се редуцират разходите ни за гориво и емисии и ще имаме по-голямо предлагане като капацитет на своите клиенти“, уточни той.
Тодоров потвърди, че Bulgaria Air ще запази двукласовата конфигурация и при новите самолети, които ще имат осем места в „Бизнес класа“, с различни седалки и пълен кетъринг.
„Новата техника ще увеличи самолетния парк на авиокомпанията с 15% в следващите две години, въпреки че ще се освободи от ембраерите си и два А319, които през 2025 г. ще върне на лизингодателя, посочи директорът на Bulgaria Air. – Седалковият капацитет ще се увеличи с около 32% и така авиокомпанията планира да увеличи пазарния си дял.“
Новите самолети ще полетят към основните европейски дестинации на Bulgaria Air – Париж, Амстердам, Лондон, Франкфурт.
Семейството на А220 е най-ефективния малък тяснофюзелажен самолет, с най-голямата кабина в своя клас, предназначен за пазарния сегмент от 100 до 150 седалки и обхват до 1100 мили. По данни на производителя има 25% по-ниски СО2 и 50% по-ниски NOx емисии от стандартно. С 50% е по-тих от предишното поколение самолети.
С него летят големи европейски авиокомпании като Lufthansa Group и Air France. Произвежда се канадския завод на Airbus в Монреал, а за американските клиенти – в Мобайл, Алабама.
Повече за перспективите за българската авиоиндустрия ще разберете от „Авиошоу“ в събота по Bulgaria ON AIR.
Всички гости в предаването "В развитие" може да гледате тук.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри