IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Връщат нощния градски транспорт в София

Връщат се 4-те нощни автобусни линии, които на първо време ще се движат с 60-минутен интервал

14:48 | 24.07.23 г.
Снимка: Спаси София
Снимка: Спаси София

След тригодишно прекъсване нощните автобуси в София се завръщат. Новината обяви днес лидерът на "Спаси София" и общински съветник Борис Бонев.

"Връщат се 4-те нощни автобусни линии, които на първо време ще се движат с 60-минутен интервал. Допълнително, по наше предложение, ще бъдат променени и маршрутите на линии Н3 и Н4 с цел по-добро обслужване на някои големи квартали", каза Бонев, цитиран в прессъобщение от "Спаси София", която от години се бори за въвеждане на нощен градски транспорт в столицата.

Направена е корекция на част от маршрутите с цел подобрено обслужване на "Овча купел", "Сухата река", "Левски", "Зона Б-5", "Хиподрума" и "Кривата река". Линиите Н1 ("Люлин" - "Младост") и Н2 ("Студентски град" - "Обеля") се връщат без промени.

Карта: Спаси София Карта: Спаси София

Бонев посочи, че от следващата пролет ще предложи линиите да се движат на всеки 30 минути, особено в петък и събота, както и да бъде въведена нова линия до Летище София с цел обслужване на късните и сутрешни полети, които са извън работното време на дневния транспорт.

Общинският съветник припомни, че по настояване на "Спаси София" притежателите на годишни карти за цялата мрежа ползват нощния транспорт напълно безплатно. "Годишната карта е безспорно най-изгодната алтернатива за придвижване в града и аз я ползвам от години. На цена от 365 лв., освен целия дневен транспорт, пътниците вече ще могат да ползват и нощните линии. За останалите пътници важи нощната карта от 2 лв., с която прекачванията между отделните линии са безплатни", каза Бонев пред журналисти.

От "Спаси София" припомнят, че преди 6 години градските ѝ активисти събраха над 30 хил. подписа за въвеждане на нощни линии в столицата, които внесоха в Общината.

"Неслучайно Варна, Бургас и всички европейски градове имат нощен транспорт. Достъпният транспорт се отразява положително върху местната икономика, а индиректните ползи далеч надвишават разходите. В Белград има 23 нощни линии", каза Андрей Зографски, експерт към транспортната комисия на Столичния общински съвет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:48 | 24.07.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още