Обмисля се въвеждането на гратисен период за забраната за влизане на най-замърсяващите автомобили в центъра на София. Това заяви пред журналисти кметът на София Васил Терзиев, цитиран от БТА във връзка с приетия още миналата година регламент най-старите автомобили да не могат да влизат в специална нискоемисионна зона в центъра на столицата за периода декември-февруари.
По думите на Терзиев мярката не е уредена добре и не е имало достатъчно добра разяснителна кампания.
Като друго предизвикателство той посочи софтуерът за контрол на автомобилите в нарушение. Системата не е минала някои процедури и въвеждането ѝ в момента се обжалва, поясни кметът на София.
Терзиев подчерта, че забраната не може да бъде отложена, защото Столичният общински съвет на практика не може да работи. Не е ясно и как точно ще се налагат санкциите.
„Има доста неща, които трябва да се изчистят, но с екипа ми работим да ги отстраним максимално бързо“, коментира той.
Междувременно транспортният министър Георги Гвоздейков посочи, че вече са в сила новите изисквания за техническите прегледи, според които при определянето на екологичните групи на автомобилите ще се отчитат реалните данни от измерването на отработените газове.
Досега, ако в свидетелството за регистрация не е отразена екологичната категория на автомобила, екогрупата се определяше в зависимост от датата на първата регистрация без да се вземат предвид измерванията, припомни Гвоздейков на кръгла маса „Предизвикателства пред устойчивата мобилност. Отключване потенциала на България“, организирана от Асоциацията на автомобилните производители.
„От следващата година техническите пунктове трябва да осигурят свързаност на уредите за измерване с информационната система на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, така че данните да постъпват автоматично по електронен път“, каза още министърът, цитиран от пресслужбата на транспортното министерство.
„Обсъжда се идеята за създаването на единен регистър за пътните превозни средства с всички данни за техническото състояние, изменения на конструкцията, изминати километри, ремонти, техническо обслужване и други. Това ще даде пълна информация за състоянието на автомобилите и възможност на потребителите да направят информиран избор при покупката на автомобил“, допълни Георги Гвоздейков.
Според данни на Министерството на транспорта от началото на ноември над 70% от автомобилите, регистрирани в България, са над 15-годишни, а леките автомобили до пет години са едва 4,5%.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
преди 2 години И защо грижата за чистотата на въздуха е само за центъра на София? Щото там живеят паралиите с лесните пари ли? Защо за другите части на столицата въздухът може да е по-замърсен? А бре, шапки непоръбени? отговор Сигнализирай за неуместен коментар