IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо изграждането на магистралите у нас се забавя до след 2030 г.

Единствено завършването на магистрала „Хемус“ до 2030 г. е реалистично, твърди инж. Стефан Чайков

21:30 | 15.04.24 г.

Завършването на магистрала „Хемус“ до 2030 г. е реалистично и процедурите напредват, но приключването на останалата част от магистралния пръстен най-вероятно ще се забави след 2030 г. Това коментира председателят на Българска браншова камара "Пътища" инж. Стефан Чайков в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

"Завършването на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле изглежда по-трудно, тъй като продължава съпротивата от екологичните организации. Проектът сега е насочен за сдвояване на пътя в двете посоки, което не е толкова лесно", обясни Чайков.

Магистрала „Черно море“ даже не е започвана, припомни той.

По думите му натрупването на проблеми в държавата води до забавяне за завършването на магистралния пръстен у нас. „Вътрешнополитическата обстановка се отразява изключително негативно на пътностроителния сектор в България“, каза той. И допълни, че забавянето на плащанията на фирмите е довело до съкращения, затруднено положение и невъзможност за планиране.

Периодът на намаляване на активността вече изглежда приключил, като се очаква компаниите в сектора да са заети в близките години с проекти. В момента те са готови да предлагат решения и имат нужния опит и знания да си сътрудничат с държавата по нужните въпроси, посочи събеседникът. 

Всички компании, които работят по републиканската пътна мрежа, са български, посочи Чайков. Той не е съгласен с твърдение, че ако България бе отворена към приемането на чуждестранни компании, то развитието на пътищата щеше да е на по-високо ниво.По думите му от 90-те години у нас са присъствали много чуждестранни компании, останали до миналото десетилетие, но това не се е отразило благоприятно на изграждането на обектите.

Затрудненията в сектора идват с липсата на работеща система за публично-частно партньорство, за приемането на която изглежда липсва политическа воля.

Гостът обясни, че дигитализацията на сектора зависи от внедряването ѝ на държавно ниво, тъй като дори и при наличието на достатъчно нови технологии, то държавната администрация все още е назад.

Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:21 | 15.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още