IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Спират две линии от нощния градски транспорт в София

Линиите №1 и №2 продължават да се движат, но само в петък и събота, реши Столичният общински съвет

18:17 | 16.01.25 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: БГНЕС
Снимка: БГНЕС

Столичният общински съвет (СОС) реши да спре две линии от нощния градски транспорт, а другите две - ще се движат само в петък и събота. Вносителите на доклада за спиране на част от нощния транспорт в София са общинските съветници Ваня Григорова от "БСП за България" и Карлос Контрера от ВМРО. "За" доклада гласуваха 30 общински съветници, а "против" – 25, предава БТА.

В мотивите се посочва, че с цел облекчаване на натоварването както на водачите, така и на превозния състав, се предлага линии №3 и №4 да бъдат спрени от движение, а по-натоварените линии №1 (две коли) и №2 (две коли) да продължат да се движат по маршрутите си само в петък и събота.

Григорова определи като манипулация твърдението на „Спаси София", че иска да спре нощния градски транспорт и подчерта, че става въпрос за спирането на две линии, които не се ползват.

„Данните са еднозначни и сочат, че линии 3 и 4 буквално не се използват. Те се движат празни из София от 11:30 вечерта до 04:00 сутринта, докато през деня се режат линии като например 72, която през декември беше намалена с две коли“, каза тя.

По-рано днес общинският съветник от групата на „Продължаваме промяната-Демократична България" („Спаси София") Андрей Зографски заяви, че нощният транспорт в София е услуга, която решава проблеми, а не генерира такива. Зографски каза, че по темата за нощния градски транспорт са получени над 400 становища от граждани, както и десет становища от районни кметове за запазването му.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:17 | 16.01.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още