IAG SA отчете тримесечна печалба, която засенчва прогнозите на анализаторите на фона на продължаващата устойчивост на търсенето на пътувания за развлечение, и планира да изкупи обратно акции за 1 млрд. евро, съобщава Bloomberg.
Компанията майка на British Aiyrwas генерира малко над 8 млрд. евро приходи през четвъртото тримесечие, което е с 11% повече спрямо същия период на предходната година и надвишава оценките на анализаторите.
Коригираната оперативна печалба се е увеличила повече от два пъти до 1,12 млрд. евро. Акциите на групата поскъпват с 4,6% към 13 ч. българско време, като това е най-големият им ръст в рамките на деня за последните близо четири месеца.
Финансовият отчет слага край на една година на силно представяне на авиокомпанията, която също притежава Aer Lingus и Iberia. Главният изпълнителен директор Луис Галего успя да добави нови маршрути, които обслужват доходоносния трансатлантически пазар, като IAG използва допълнителен паричен поток, за да намали дълга, натрупан по време на пандемията от Covid-19.
Галего също така обърна внимание на въпроси като обслужването на клиенти и навременното представяне след години на недостатъчно инвестиране. Оперативната печалба за 2024 г. на British Airways се повишава с 14%, тъй като трансформация на компанията за 8,8 млрд. долара подобри резултатите.
Пътуванията с цел развлечение остават стабилни, като корпоративните пътувания са се увеличили през годината, въпреки че няма вероятност да се възстановят до нивата отпреди Covid, посочва главният финансов директор Никълъс Кедбъри, цитиран от Bloomberg.
„Клиентите, които пътуват за развлечение, се увеличават много по-бързо; това е над нивата, които бяха отчетени през 2019 г., така че има компенсиране“, изтъква той, добавяйки, че търсенето е особено силно за местата от първа класа.
Окончателният дивидент от 6 пенса на акция извежда пълното годишно изплащане до 435 млн. евро. Заедно с обратното изкупуване, мерките отразяват увереността в перспективите, каза компанията, добавяйки, че ще продължи да връща капитал на акционерите.
IAG, която сега е базирана в Испания, е начертала път към възстановяване, който наподобява стратегията на Rolls-Royce Holdings Plc, британската индустриална компания, която обяви обратно изкупуване на акции за 1 млрд. паунда ден по-рано.
Групата изрази интерес към придобиването на водещия превозвач на Португалия TAP, след като покупката на Air Europa се провали миналата година. TAP може да бъде „много добър бизнес“, тъй като отваря пазари за IAG като Бразилия и части от Африка, посочва Галего.
IAG също така ще преразгледа възобновяването на някои азиатски маршрути, които преди това прекъсна, след като руското въздушно пространство беше отворено повторно.
Достъпът до самолети остава предизвикателство, признава Галего. Airbus SE закъснява с 12 месеца от графика за доставки на теснофюзелажни машини с шест месеца при широкофюзелажните самолети. Компанията не очаква да получи своя първи Boeing 777X Co. до 2027 г.
Галего казва, че компанията работи с Rolls-Royce за справяне с проблемите с двигателите, които са нарушили надеждността на нейния флот от машини Boeing 787 Dreamliner, принуждавайки British Airways да ограничи някои маршрути.


ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
преди 9 месеца 4,Възможни регулаторни проблеми: Обратното изкупуване на акции може да привлече вниманието на регулаторните органи и да доведе до допълнителни проверки и ограничения. Тези фактори подчертават потенциалните негативни аспекти на обратното изкупуване на акции от страна на IAG. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца 2,Краткосрочен фокус: Обратното изкупуване на акции може да бъде възприето като опит за временно повишаване на цената на акциите, вместо дългосрочно подобряване на финансовото състояние на компанията. 3Риск за акционерите: Въпреки че обратното изкупуване може да увеличи стойността на акциите в краткосрочен план, то също така може да увеличи риска за акционерите, ако компанията не успее да поддържа стабилни финансови резултати в бъдеще. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца Обратното изкупуване на акции от страна на собственика на British Airways, International Airlines Group (IAG), след ръст на печалбата може да бъде разглеждано като негативно развитие по няколко причини: 1 Намаляване на наличните средства: Обратното изкупуване на акции изисква значителни финансови ресурси, които биха могли да бъдат използвани за други стратегически цели, като инвестиции в нови технологии, подобряване на услугите или разширяване на пазарите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар