От последните 20-30 години железопътната мрежа в България трупа сериозни просрочия в ремонтите – около половината от 5000 метра линейна жп мрежа отчита просрочени ремонти, което води до намалени проектни скорости и риск за превозваните товари. Това каза пред БНТ инж. Бойчо Скробански, заместник-председател на Националния борд за разследване на произшествия.
Той коментира инцидента, при който товарен влак с цистерни се запали край село Пясъчево, близо до Симеоновград. Инцидентът се размина без тежки последствия.
Скробански обясни, че екипът е започнал предварителни действия още в деня на инцидента, но основното разследване е стартирано сега.
„Разследването по случая е започнало още на 15-ти, денят на произшествието, но основно започва днес и екипът, който е сформиран за това разследване, ще се изнесе на място в междугарието Любеново-Симеоновград и съответно ще започне с измерването на железопътната инфраструктура. Идеята е максимално бързо да приключи тези измервания по нея, за да може да се пусне влаковото движение и да не се спира експлоатационният процес на железопътната инфраструктура и на железопътните предприятия. След това комисията ще се насочи към измерването на вагоните, които дерайлираха и се самозапалиха“, заяви Скробански.
По думите му първоначалната картина с дерайлиралите вагони е „твърде неприятна“.
Той уточни, че към момента се работи по основни хипотези за причината на произшествието.
Според Скробански факторите в тази връзка са три: „Първият е железопътна инфраструктура, вторият – подвижният железопътен състав, с който се е реализирало произшествието, и третият – работен, взаимодействието на инфраструктура с подвижен състав“.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 3 месеца Тоя Б.Скорбански е най големият *** в цялата ж.п.мрежа.По *** човек от него не съм срещал в поддържането.Преди години беше в отдел железен път в жпу София.Работата му се състоеше в това да разнася кафе и закуски в отдела.Но пък беше виден активист на БКП.И от там тръгна без да има хал хабер от железен път.И сега опазил ни господ той е най големият капацитет в инфраструктурата.Боже прибери си вересиите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца Това го знаят и децата от детската градина когато средната скорост в много страни е вече над 200 км /час а повечето е около 300 км/час то в България е някъде 50-60 км останал от миналият век както влаковете така и инфраструктурата . Естествено е ,че някой трябва да е виновен в случай миналото не са построили влакове да се движат още тогава за да има какво да се граби над 200 км а за нови няма- ни пари ни влакове ни инфраструктура само празни приказки . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца НеИнженер: Железопътната инфраструктура у нас се нуждае от спешна ПОДМЯНА, че ние напредналия ЕС да настигнем изостаналия Китай... отговор Сигнализирай за неуместен коментар