IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Инженер: Железопътната инфраструктура у нас се нуждае от спешна рехабилитация

През последните 20–30 години железопътната мрежа трупа сериозни просрочия в ремонтите, предупреждава Бойчо Скробански

11:29 | 18.08.25 г. 3
Снимка: freepik
Снимка: freepik

От последните 20-30 години железопътната мрежа в България трупа сериозни просрочия в ремонтите – около половината от 5000 метра линейна жп мрежа отчита просрочени ремонти, което води до намалени проектни скорости и риск за превозваните товари. Това каза пред БНТ инж. Бойчо Скробански, заместник-председател на Националния борд за разследване на произшествия.

Той коментира инцидента, при който товарен влак с цистерни се запали край село Пясъчево, близо до Симеоновград. Инцидентът се размина без тежки последствия.

Скробански обясни, че екипът е започнал предварителни действия още в деня на инцидента, но основното разследване е стартирано сега.

„Разследването по случая е започнало още на 15-ти, денят на произшествието, но основно започва днес и екипът, който е сформиран за това разследване, ще се изнесе на място в междугарието Любеново-Симеоновград и съответно ще започне с измерването на железопътната инфраструктура. Идеята е максимално бързо да приключи тези измервания по нея, за да може да се пусне влаковото движение и да не се спира експлоатационният процес на железопътната инфраструктура и на железопътните предприятия. След това комисията ще се насочи към измерването на вагоните, които дерайлираха и се самозапалиха“, заяви Скробански.

По думите му първоначалната картина с дерайлиралите вагони е „твърде неприятна“.

Той уточни, че към момента се работи по основни хипотези за причината на произшествието.

Според Скробански факторите в тази връзка са три: „Първият е железопътна инфраструктура, вторият – подвижният железопътен състав, с който се е реализирало произшествието, и третият – работен, взаимодействието на инфраструктура с подвижен състав“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:29 | 18.08.25 г.
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

3
rate up comment 1 rate down comment 0
pinto50
преди 3 месеца
Тоя Б.Скорбански е най големият *** в цялата ж.п.мрежа.По *** човек от него не съм срещал в поддържането.Преди години беше в отдел железен път в жпу София.Работата му се състоеше в това да разнася кафе и закуски в отдела.Но пък беше виден активист на БКП.И от там тръгна без да има хал хабер от железен път.И сега опазил ни господ той е най големият капацитет в инфраструктурата.Боже прибери си вересиите...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 0
wart
преди 3 месеца
Това го знаят и децата от детската градина когато средната скорост в много страни е вече над 200 км /час а повечето е около 300 км/час то в България е някъде 50-60 км останал от миналият век както влаковете така и инфраструктурата . Естествено е ,че някой трябва да е виновен в случай миналото не са построили влакове да се движат още тогава за да има какво да се граби над 200 км а за нови няма- ни пари ни влакове ни инфраструктура само празни приказки .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 1
baba_meca
преди 3 месеца
НеИнженер: Железопътната инфраструктура у нас се нуждае от спешна ПОДМЯНА, че ние напредналия ЕС да настигнем изостаналия Китай...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още