IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Влак на батерии подобри световния рекорд и измина 320 км само с едно зареждане

Технологията позволява спестяване на разходите за изграждане на контактна мрежа или електрифициране на релсите

18:00 | 22.08.25 г. 12
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Влак на батерии на британската компания Great Western Railway подобри световния рекорд, изминавайки разстоянието между Лондон и Оксфорд (200 мили или 321,8 км в двете посоки) само с едно зареждане на батериите, предаде Ройтерс. Средната скорост, която е постигнала влаковата композиция, е 65 км/ч.

Предишният рекорд беше поставен в Германия - 139 мили, отбелязва още ВВС.

От жп оператора отбелязват, че експериментът до голяма степен е бил "забавление" за служителите, с което те са отбелязали 200-та годишнина от създаването на жп транспорта. Но в същото време това е много важна стъпка в реализацията на плана за заместване на остарелите дизелови композиции.

Great Western Railway съобщи по-рано през лятото, че ще използва стари метровлакове и бързозареждащи се батерии, за да анализира възможността да замени дизеловите локомотиви в следващите 7-10 години с влакове на батерии. Идеята предвижда влаковете да бъдат зареждани в гарите и така да се спестяват разходите за изграждането на контактна мрежа или за електрифицирането на релсите.

Влакът-рекордьор е имал шест заредени батерии, като след пътуването е останал и заряд в една от тях (22%), което означава, че е можело да измине и още няколко мили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:19 | 22.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

11
rate up comment 3 rate down comment 13
khao
преди 3 месеца
До: гъбко 5то класника който редовно кълве на фейкове, не може да мисли.... той чака *** в някой коридор, както чака пилето с ориз за стане под 5 лева .... клошшарска му работа! :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 5 rate down comment 15
гъбко
преди 3 месеца
До: 0pk ... ти как мислиш ?! Има ли ги или ги няма ?! М/у другото колко ти станА ориза с пилешкото , фана ли го инфлацията или още си е 4,80лв ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 14 rate down comment 5
0pk
преди 3 месеца
До: гъбко опаа, те почти колкото профилите ти в сайта бря! Ама последно има ли ги вече или ше се правят тепърва можи би некой ден, ако останат кинти? :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 3 rate down comment 18
гъбко
преди 3 месеца
До: 0pk ... Поднебесните са в ДРИСК по собствено желание , там нали се събират прогресивни полюси !! Знаете ли драги господине коя година сме ?! В момента в ЕС има 38 (тридесет и осем гигафабрики) за автомобилни батерии ... Италианците си правят за техните , французите за техните , германците за техните , испанците за техните . Нали охрррачвахте ЕК за кинтите за батерии ?! Е , те !! Резултата е налице !! Са , Бащицата прецака системата с 200 , и вместо у нас има фабрика в Румънско !! ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 14 rate down comment 5
0pk
преди 3 месеца
До: гъбко е да е зельо, ама пак от китайците ше трябва да ги купаваме батарейките, пък ти ги изгони в БРИКС и не знам как ше стаа работата. :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 7 rate down comment 20
гъбко
преди 3 месеца
Мдааа ... така както дизелът вече е почти мъртва технология за леки афффтомобили , така ще си замине и от тяговите двигатели ... а местните форумни отрицатели ще са живи да го видят това събитие ... А колко електрически камиона над 12 тона са продадени в ЕС ?! Хаха ... лека-полека дизела си заминава ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 10 rate down comment 6
cyclop
преди 3 месеца
"Технологията позволява спестяване на разходите за изграждане на контактна мрежа или електрифициране на релсите" - АМА ТЕ ВЕЧЕ СА ИЗГРАДЕНИ. А разходите за изграждане на станции за зареждане?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 8 rate down comment 5
cyclop
преди 3 месеца
До: Achtung стотина километра е, но за сектата на зеления хайвер и за пропагандата на клаймъхченч, реалността не е от значение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 13 rate down comment 6
cyclop
преди 3 месеца
Ехааа какво чудо на техниката! София-Сливен с едно зареждане вече не е мираж! А като пламне колосалната батерия, ще се вижда шоуто и от Бургас!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 6 rate down comment 3
doba
преди 3 месеца
За местни шатъли бива :) Само че по тях се търкалят дизели с голяма трайност, колко ще струват тези на батерии
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още