IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Стефан Чайков: Бавният процес по отчуждаване на земи спъва строителството на магистрали у нас

Инфраструктурните проекти могат да са успешни с публично-частно партньорство, посочи председателят на ББК "Пътища"

11:56 | 15.09.25 г.
Снимка: АПИ
Снимка: АПИ

Бавният процес на отчуждаване е една от основните причини за забавяне на строителството на магистрали. Този коментар направи инж. Стефан Чайков, председател на Българска браншова камара "Пътища" и зам.-председател на АИКБ, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

„През години администрацията успя леко да ускори процеса, но това не е достатъчно. Законът гласи, че не може да се отчужди един участък, докато не се плати на всички собственици“, посочи той.

Инж. Чайков отбляза, че бюджетът на Агенция „Пътна инфраструктура“ сега е десет пъти по-голям в сравнение с 2014 година.

Според него всяко забавяне на развитието на инфраструктурата струва много средства на държавата и данъкоплатците. „Повече от десет години коства на България да построи 85-те километра от магистрала „Европа“ и вече имаме магистрала от граница до граница“, обясни експертът.

Той напомни, че през последните няколко месеца тече интензивна работа по изграждането на магистрали. „Напредък има при магистрала „Хемус“, както и трасето Видин-София. Участъкът Русе-Велико Търново също търпи развитие, предстои да бъде стартирана и мащабна програма за основни ремонти на стойност 2,5 млрд. лева“, съобщи председателят на браншовата камара.

Инж. Чайков припомни, че три участъка от инфраструктурните проекти са включени в стратегическия план на концесиите, един от които е магистрала „Черно море“. По думите му един такъв проект може да бъде много успешен като публично-частно партньорство.

„Друга интересна инициатива идва от гръцката страната, но на този етап не виждам как това би се осъществило“, добави той по повод за идеята на гръцкото правителство за нова европейска транспортна мрежа от гръцкото пристанище Александруполис до Одеса.

Ще може ли България да се включи в новия идеен проект? Може ли Европейската комисия да одобри финансирането на такъв проект? На какъв етап са инфраструктурните проекти у нас? Ще помогне ли въвеждането на средна скорост да доведе до по-малко инциденти?

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:52 | 15.09.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още