България изостава сериозно в развитието на транспортната инфраструктура, особено по отношение на високоскоростни пътища и железници, а това са инвестиции в бъдещето на страната. За това предупреди инж. Румен Марков, управител на Large Infrastructure Projects, в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Според него тези проекти са важни за икономическото развитие на регионите и за решаването на проблемите с пътната безопасност. „За да имаме безопасни пътища, най-добре е да спазваме изискванията на закона и на Наредбата за проектиране на пътища“, посочи той.
По думите му пътната инфраструктура у нас изостава дори от Румъния и Сърбия, където транспортна мрежа е значително по-добра и по-качествено изпълнена.
Инж. Марков добави, че магистралите са изключително важни и за пътната безопасност. „Автомагистралите имат най-висока степен на безопасност и трябва да се изграждат съгласно нормите. Само по този начин можем да намалим броя на инцидентите и да осигурим бърза и сигурна връзка между регионите“, посочи той и отбеляза, че Северна България е особено ощетена заради забавянето на „Хемус“ и участъка Видин-Ботевград, който трябваше да бъде готов още през 2021 г., а отсечката между Монтана и Враца все още е без проект.
Експертът заяви, че друг регион, който страда от неразвитата транспортни връзки, е Югозападна България заради участъци на „Струма“ край Кресненското дефиле.
„Проблемът не е екологичен, а технически. Агенция „Пътна инфраструктура“ не възлага, не проектира и няма намерение да строи този участък, а нуждата от него е ясна. Лот 3.2 трябва да бъде автомагистрала и това го определя решенията, трафикът и нормите за хомогенност на инфраструктурата“, коментира инж. Марков.
Той съобщи, че от 2017 г. в Large Infrastructure Projects са разработили над 10 варианта за магистрала „Струма“. „Преди три месеца имаме окончателен проект за автомагистрала между завършения участък пред Симитли до пътен възел Кресна – дължина 22,5 км. Той е с 4 км по-къс от предложението на АПИ за първокласен път. А липса на оценка на пътната безопасност ще забави старта на строежите“, обясни експертът.
Мениджърът съобщи, че освен проекта за автомагистрала „Струма“, компанията планира и високоскоростната жп линия София-Солун. Тя е проектирана за пътнически влакове с 320 км/ч и за товарни композиции с дължина до 1050 м. Инж. Марков очаква времето за пътуване да бъде около 1 час и 22 минути до Солун и 4 часа и 40 минути до Атина.
Друг ключов проект е железопътната линия София–Варна с разклонения Русе–Букурещ, с които се формира ос Атина–София–Букурещ. С него ще се изпълни изискване на Европейската комисия до 2030 г. – столиците и големите градове да бъдат свързани с високоскоростен жп транспорт.
„Влаковете по маршрута ще се движат с до 350 км/ч и разстоянието между София и Варна ще се взема за 2 часа. Ако всички тези проекти се случат, до 2035-2036 г. ще можем да обърнем демографската криза в по-изостаналите региони“, надява се инженерът.
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 3 месеца Ми нашите управници работят за Украйна - строят заводи за барут, снаряди. За българите се сещат само при данъци, такси, глоби... отговор Сигнализирай за неуместен коментар