Airbus SE планира да съкрати до 2500 позиции в своето звено за космически и отбранителни технологии, тъй като европейската самолетостроителна компания иска да рационализира бизнеса, който трупа разходи от глоби и се сблъсква със силна конкуренция, съобщава Bloomberg.
Компанията разглежда различните варианти за намаляване на размера на своя бизнес и води преговори със синдикатите за съкращаване на работните места, разкриват източници, запознати с плановете.
Говорител на Airbus отказа коментар.
Голяма част от съкращенията ще бъдат извършени в космическия бизнес на звеното, където попада още дейността около киберсигурността, добавят източниците.
В подразделението, подложено на преглед, работят около 35 000 души, посочва AFP по-рано, която първа съобщи за плановете.
Airbus изпитва затруднения да подобри бизнеса си, който страда от високи разходи и забавяне при изпълнението на някои програми. Компанията обяви през юни, че ще бъда ударена от такси в размер на около 900 млн. евро, свързани с някои космически програми.
В резултат на това Airbus заяви, че ще „разгледа всички стратегически опции като потенциално преструктуриране, модели на сътрудничество, преглед на портфейла и опции за сливания и придобивания“. Този преглед на проблемните космически програми е завършен на около 70%, добавят от Airbus.
По-рано тази година компанията се зае с разработката на план за подобряване на ефективността и поддържане на разходите под контрол в отговор на ограниченията във веригата на доставки и нарастващите разходи в индустрията.
„С оглед на продължаващия натиск във веригата на доставки, както и цялостната сложна икономическа ситуация, има нужда да концентрираме усилията си върху основите“, посочи през юли говорител на Airbus. „Това ще ни позволи да подсигурим индустриалния растеж, за да продължим да доставяме на нашите клиенти, да продължим траекторията си на растеж и да се подготвим да инвестираме в нашите бъдещи програми“.
По това време главният изпълнителен директор Гийом Фори каза пред анализатори, че недостигът на двигатели отново нарушава производствените планове на компанията.
„Двигателите, които не бяха проблем през 2023 г. и началото на 2024 г., отново се превръщат в значителен проблем. Това е ново положение, което не очаквахме“, коментира Фори.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
преди 1 година *Airbus SE планира да съкрати до 2500 позиции в своето звено за космически и отбранителни технологии, тъй като европейската самолетостроителна компания иска да рационализира бизнеса, който трупа разходи от глоби и се сблъсква със силна конкуренция* - Хайде, още едни поеха след VW. Дали *силната конкуренция* има нещо общо със засмукването на тези дейности от братски американски компании по линия на НАТО? А за Коледа щели да индексират заплатите в европейските институции в Брюксел и Страсбург. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Мдааа, капитала отново подкарва мощно работническата класа! Да видим този път оффцете, колко време ще изтърпим кръволоците. Стават все по-добри в успиването на съзнанието. отговор Сигнализирай за неуместен коментар