Европейският самолетопроизводител Airbus обяви специален дивидент, след като отчете по-високи резултати за 2023 г., подкрепени от рекордни поръчки на самолети и нараснали доставки. Представянето на компанията обаче е пострадало от нова глоба за 200 млн. евро в изпитващото затруднения подразделение Space, предава Ройтерс.
Най-големият в света производител на пътнически самолети съобщи, че основната му коригирана оперативна печалба е нараснала с 4% до 5,8 млрд. евро, а приходите му са се увеличили с 11 на сто до 65,4 млрд. евро. Airbus прогнозира основна печалба от 6,5 млрд. до 7 млрд. евро през 2024 г.
Компанията предложи непроменен обичаен дивиден от 1,8 евро на акция и добави специален дивидент от 1 евро на акция, след като нетните кешови наличности надхвърлиха прага от 10 млрд. евро, който преди време беше определен като възможно основание за връщане на пари на акционери.
Airbus се възползва от нарасналите поръчки от авиокомпании, които трябва да се справят с увеличеното търсене на пътувания след пандемията. Те са помогнали на компанията да натрупа кешови резерви за сметка на американския ѝ конкурент Boeing, който трябва да се справя с дългове вследствие на поредица от кризи.
Както се очакваше, Airbus прогнозира доставките ѝ на самолети да достигнат около 800 през 2024 г., но обяви ново отлагане на влизането в експлоатация на модела A321XLR за третото тримесечие спрямо очакванията преди това за второто. Първият самолет от този модел влезе за финално сглобяване през декември.
Прогнозите на компанията може да бъдат подложени на допълнителен натиск заради затегнатите вериги за доставка в света или състоянието на световната икономика.
С глобата за подразделението Space общата загуба в сегмента за миналата година достига 600 млн. евро. Вчера Ройтерс съобщи, че главният изпълнителен директор на Airbus Гийом Фори е уведомил служителите, че големи, неочаквани глоби в бизнеса са „недопустими“.
Ръководителят на Space Systems Жан-Марк Наср напуска поста си от следващия месец.
Заради глобите печалбата на подразделенията за отбрана и Космоса е намаляла с 40% до 229 млн. евро, докато тази на подразделението за хеликоптери се е увеличила с 15 на сто.
Airbus е сред европейските компании, които се натъкват на ожесточена конкуренция от американски пускови съоръжения и ново поколение по-евтини спътници. Но Фори заяви в писмо до служители от миналия месец, че компанията е в по-добра позиция със силно представящите се бизнеси в областта на отбраната и Космоса, отколкото без присъствието на тези сегменти.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО