IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Нараства търсенето на персонализирани интериорни решения

Предпочитат се здрави и качествени мебели, които са разумна инвестиция с дългосрочна полза, каза Злати Паприков, производител на мебели

11:46 | 15.04.25 г.
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Клиентите днес все повече предпочитат здрави и качествени мебели, които се считат за разумна инвестиция с дългосрочна полза. Българският пазар за интериорни врати и мебели се развива в посока иновации и индивидуализация. Това каза Злати Паприков, основател на компания за интериорни врати и мебели, по време на дискусия от мултиплатформения проект на Bloomberg TV Bulgaria „Talk 25: Дом и офис“.

Основните предизвикателства, пред които се изправя една българската компания за интериорни врати и мебели, включват агресивен внос, поскъпване на материалите, предизвикателната икономическа среда, както и хроничeн недостиг на човешки ресурси, каза Паприков. В последното десетилетие се наблюдава нарастващ внос на мебели и врати, което оказва натиск върху местните производители да се конкурират с по-евтини и масово произведени изделия. От друга страна, увеличаването на цените на суровините и материалите силно влияе на производствените разходи и ценовата политика на компаниите.

Икономическите кризи също са предизвикателство, което изисква от компаниите да адаптират стратегиите си и да търсят нови решения, добави гостът. Той обаче подчерта, че въпреки предизвикателства, компанията му успява да намери нови възможности, благодарение на иновации в производството и индивидуалния подход към клиентите.

Все повече клиенти търсят индивидуални решения и уникален дизайн вместо масово произведени изделия. Тази тенденция е свързана с нарастващото желание за персонализиране на интериора, каза още гостът.  Има и интерес към естествени материали като дърво, което създава уют и топлина в дома. Въпреки наличието на модерни и артистични материали дървото остава основен елемент в производството на мебели и врати. 

Въпреки напредъка в автоматизацията и внедряването на модерни технологии човешкият фактор остава незаменим. Той е от съществено значение за финалната обработка и контрол на качеството на продуктите. "Без човешко око и ръка е трудно да се постигне необходимата прецизност и качество в завършващите етапи на производството", каза събеседникът.

Човешките ресурси са считани за най-важния актив, който позволява на компанията да остане конкурентоспособна на пазара, като освен това той е и ключов при предоставянето на индивидуални решения и персонализирани услуги, които отговарят на специфичните нужди на клиентите. Това е особено важно в контекста на нарастващото търсене на уникални и персонализирани интериорни решения, каза още събеседникът.

Партньори на специалната TV дискусия “Talk 25: Дом и офис” са Националната асоциация на строителните предприемачи (НАСП), Конструктив България, BLD, Паприков – фабрика за врати и мебели.

Медийни партньори са Bloomberg Businessweek Bg, Investor.bg, Dnes.bg, Imoti.net.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:46 | 15.04.25 г.
Най-четени новини
Още от Индустрия виж още

Коментари

Финанси виж още