Руският петрол все още захранва Европа, само че с помощта на Индия, пише Bloomberg.
Още през декември Европейският съюз (ЕС) забрани почти всякакъв внос на суров петрол по море от Русия. Два месеца по-късно блокът разшири забраната, включвайки и рафинираните горива.
Мерките обаче не попречиха на страни като Индия да купуват евтин руски суров петрол, да го превръщат в горива като дизел, които после да продават на Европа с надценка.
Азиатската страна е напът да стане най-големият доставчик на рафинирани горива в Европа този месец, като същевременно купува рекордни количества руски суров петрол, показват данни, събрани от Bloomberg от консултантската фирма Kpler.
„Руският петрол си проправя път обратно към Европа въпреки всички санкции и Индия, която увеличава износа на горива на запад, е добър пример за това“, коментира доставките Виктор Катона, водещ анализатор в Kpler.
Индия се превръща в основен доставчик на петролни горива за Европа, изпреварвайки Саудитска Арабия. Източник; Kpler/Bloomberg
Ситуацията представлява нож с две остриета за ЕС. От една страна, блокът се нуждае в момента от алтернативни източници на дизелово гориво, след като прекъсна директните потоци от Русия, негов основен доставчик в близкото минало. Това обаче в крайна сметка повишава търсенето на руските петролни продукти и означава допълнителни разходи за превоз. Тук идва и повече конкуренция между европейските петролни рафинерии, които нямат достъп до евтиния руски суров петрол.
Вносът на рафинирани горива в Европа от Индия се очаква да скочи до над 360 хил. барела на ден, изпреварвайки доставките от Саудитска Арабия, прогнозира Kpler.
Очаква се доставките на руски суров петрол в Индия да надхвърлят 2 млн. барела на ден през април, което ще представлява почти 44% от общия внос на петрол в страната.
Повече от половината от обема руски петрол, доставян по море, бяха за ЕС и страните от Г-7, преди блокът да започне да намалява покупките в отговор на нахлуването на Москва в Украйна в началото на 2022 г.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 2 години Електромобилите ще решат и този проблем , и това ще се случи скоро . А какво ще прави Блатная тогава ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години нефелните обли копейкопоклонници ... разликите в двата обема незабележима ли е за вас ?! "огромният ръст" не виждате ли , че е около 20% от миналият рассийски обем ?! който по принцип е бил около 40% от всичкият дизел ... нема се косите , скоро ще има и вторични санкции ... :))) ... ще си сърбат нефт и ще си гризът прикладите ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/ddn-20221018-2 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години ВАжното е голямата печалба да я обира някой друг, а не *** и все пак да не се получават дефицити за да се помпи цената ! Измислено е прекрасно ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Е какво сега, и на индийците ли ше им сложим таван за продажба? :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар