Британската фармацевична верига Boots се превърна в поредния търговец на дребно, който предлага серия от по-евтини продукти за потребителите, тъй като нарастващите разходи за живот натежават върху британците, съобщава Bloomberg.
Boots ще започне да продава 60 продукта от първа необходимост, включително тоалетни принадлежности, продукти за грижа за кожата, за зъбите, за косата и дамски продукти на цени от 1,50 паунда (1,73 долара) или по-малко, като най-евтините ще са за 50 пенса, се казва в изявление от сряда. Компанията предприема стъпката, тъй като парите са започнали „да изпреварват здравето като приоритет за потребителите“, казва компанията.
Британските потребители са изправени пред най-високата инфлация от 4 десетилетия, която се очаква да предизвика рецесия, продължаваща над една година. Тъй като цените на електроенергията вече са поне 4 пъти по-високи от обикновено, има признаци, че потребителите свиват покупките си на продукти извън тези за първа необходимост.
„Всички се готвим за зима, в която ще усетим лишенията повече от всякога“, казва Джена Уитингам-Уорд, ръководител на собствените брандове за красота на веригата и ексклузивните линии.
Въвеждането на по-евтини „ежедневни“ продукти от Boots следва ходовете на други конкуренти. Онлайн търговецът на дребно Very представи едноименна серия миналия месец, а John Lewis Partnership представи бранда си Anyday миналата година.
Потребителите във Великобритания се пренасочват от големи брандове към едноименни марки на големи търговци, особено в супермаркетите – тенденция, която увеличи продажбите на дискаунтерите Aldi и Lidl. Boots също засилва собствените си продукти и вече има над 9000 линии в сектора на здравето, красотата и бебешките стоки.
Новата серия на търговеца включва шампан за 75 пенса и душ гел за 85 пенса. Продуктите ще бъдат достъпни онлайн от сряда, а след това ще бъдат по рафтовете на над 1000 физически магазина през следващите няколко седмици.
Собственикът на компанията – американската група в сферата на грижата за здравето Walgreens Boots Alliance, през юни се отказа от плановете да продаде веригата, след като не успя да си подсигури оферта за поне 6 млрд. долара. Веригата изпитва трудности да се конкурира на главните улици във Великобритания, а много от магазините се нуждаят от ремонти.


Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Зеленски призова съюзниците да увеличат подкрепата си за Украйна
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена