Френската Danone отчете по-силни от очакваните продажби за първото тримесечие в четвъртък и заяви, че потребителите ще видят „много малка“ промяна в цените на продуктите ѝ по рафтовете на магазините в Европа и Северна Америка тази година, тъй като инфлацията при разходите отслабва, съобщава Ройтерс.
Производителят на млечните продукти Activia, водата Evian и адаптираното мляко Aptamil запази целите си за ръста на сравнимите продажби за 2024 г. между 3% и 5%, с умерено подобрение на повтарящия се оперативен марж.
Danone е увеличила цените с 2,9% през първото тримесечие спрямо очакванията на анализаторите за 2,7%. През предишното четвърто тримесечие компанията вдигна цените с 4,3%.
Подобно на Nestle и P&G Danone е една от няколкото големи компании за потребителски стоки, които остро повишиха цените през последните две години, за да управляват високите производствени разходи. Това често водеше до остри преговори с вериги като Carrefour и Tesco.
Акциите на Danone поскъпнаха с 1,4% след новината.
„Ще има много малко движение в цените [на продуктите] по рафтовете“, казва финансовият директор Юрген Есер в интервю за Ройтерс. „Мисля, че това, което ще видим, в някои случаи, е малко повече промоционална дейност“.
Отвъд Европа и САЩ Есер казва, че цените ще продължат да растат в Латинска Америка, където инфлацията остава по-висока, но не и на места като Китай, където „инфлацията остава много ниска“.
Натискът върху разходите се увеличи с пандемията от Covid-19 и необичайните климатични модели, засягащи земеделските суровини, и се влоши от руската инвазия в Украйна.
Сравнимите продажби на Danone са нараснали с 4,1% до 6,79 млрд. евро през първото тримесечие, надвивайки очакванията за ръст от 3,4% в консенсусна оценка, събрана от компанията, на 17 анализатори.
Въпреки опасенията на инвеститорите, че заради ценовите повишения собствените марки на супермаркетите може да увеличат пазарния си дял, обемите на продажбите/микса на Danone за първото тримесечие се запазва, нараствайки с 1,2% спрямо очакваното от анализаторите увеличение от 0,8%.
„Увереният тон, че „всичко върви по план“ в съобщението, се подкрепя от изпълнението на ключови области“, казва анализаторът на Jefferies Дейвид Хейс.
Акциите на Danone са с 3,3% надолу от началото на година, представяйки се по-слабо от индекса Euro STOXX Consumer Products and Services, който бележи ръст от 7,3%.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна