От средата на тази година ваучерите за храна в България трябва да са изцяло електронни. Какви предизвикателства крие тази промяна, но и какви възможности, колко сигурни са те и какво въздействие имат върху природата - един разговор с Милен Йонков, търговски директор на Pluxee Bulgaria.
- Г-н Йонков, отскоро заемате позицията на търговски директор на Pluxee Bulgaria. Завършили сте висшето си образование в Манчестър. Защо предпочетохте да се върнете в България?
Решението ми да се върна в България беше продиктувано от желанието ми да приложа натрупания международен опит в родината си. България е страна с огромен потенциал за развитие, особено в бизнес сектора, и вярвам, че със знанията и уменията, придобити в чужбина, мога да допринеса за растежа на компанията и за развитието на местния пазар. Връщането ми тук е и личен избор – винаги съм искал да се развивам професионално в среда, която е близко да сърцето ми.
- По какъв начин образованието Ви намира приложение в професионалното Ви развитие?
Образованието ми в сферата на правото играе ключова роля в професионалното ми развитие като търговски директор. Юридическата подготовка ми даде солидна основа в разбирането на правните аспекти на бизнес сделките, договорите и регулациите, което е от съществено значение при водене на преговори и сключване на търговски споразумения. Благодарение на нея успях да развия критично и аналитично мислене, заедно с прецизност в оценяването на рисковете и възможностите. Всички тези качества ми помагат във взимането на информирани и стратегически решения в полза на компанията.
Снимка: Pluxee
Милен Йонков е търговски директор на Pluxee Bulgaria. Той има богат опит в областта на технологиите, картовите разплащания, спецификите и иновациите в този сектор. Възпитаник е на Университета в Манчестър, където завършва „Право“ със специализация „Корпоративно право“. Той става част от екипа на Pluxee в момент, в който компанията работи по активното разрастване на екипа си. Само за последната година тя бележи ръст от над 50% нови назначения.
- С какво Ви привлече Pluxee и какви възможности и предизвикателства откривате в работата си?
Pluxee Bulgaria ме привлече със своята лидерска позиция на пазара и с визията си за бъдещето, особено по отношение на дигитализацията. Възможността да бъда част от компания, която активно трансформира традиционния модел на издаване на ваучери за храна и го адаптира към съвременните дигитални решения, е изключително вълнуваща. Тук мога да приложа своя опит в търговията и правото, като същевременно участвам в процеси, които променят и модернизират индустрията.
Основното предизвикателство е необходимостта от бърза адаптация към новите технологии и същевременно поддържане на високо ниво на обслужване и удовлетвореност на клиентите. Уверен съм, че с колегите ми ще успеем не само да се справим с него, но и да го превърнем в двигател на растеж и успех.
- От 1 юли тази година ваучерите за храна у нас вече са изцяло електронни. Визуално те много приличат на банкови карти – има ли разлики в начина, по който се използват?
Електронният носител на ваучери за храна функционира по същия начин, по който потребителите са свикнали да използват своите банкови карти. Разликата се състои в това, че нямат възможност да теглят средства на банкомат в брой. Картата за храна Pluxee може да се използва за пазаруване на храна, хранителни добавки и безалкохолни напитки в търговски обекти, които са част от партньорската мрежа на Pluxee Bulgaria. Що се отнася до касиерите в търговските обекти, те могат да приемат разплащания с нашата карта за храна по същия начин, по който това се случва с банкови карти – на ПОС терминала на магазина.
- Какви възможности за Pluxee разкрива преминаването от хартиени към електронни ваучери?
Изключително щастливи сме, че въвеждането на новия ни дигитален бранд в България съвпадна с периода на дигитализацията на ваучерите за храна, за да можем да предоставим на нашите клиенти, крайни потребители и търговски партньори това, което заляга във философията на нашия бранд - „Свят на възможности“. Преминаването от хартиени към електронни ваучери за нас разкри много възможности – предоставяне на модерна и дигитална услуга, повече предимства и добавена стойност, които са в крак с тенденциите на модерния свят.
Снимка: Pluxee
- Увеличи ли се мрежата ви от партньори при задължителното преминаване към електронни ваучери? Колко и какви са те към този момент?
Pluxee Bulgaria разполага с широка мрежа от партньори в цялата страна. Над 10 хил. търговски обекти у нас приемат разплащания с нашите ваучери за храна на хартия.* Към момента можем да се похвалим, че над 80% от тях вече приемат и разплащания с картата за храна Pluxee. Тези, които с приоритет още в началото на годината започнаха да приемат плащания с нашите карти, бяха големите вериги – Кауфланд, Фантастико, Билла, Т-Маркет, МЕТРО, LIDL, Минимарт.
Амбицията ни е мрежата ни да расте експанзивно и вярвам, че това няма да отнеме дълго, тъй като много нови като тип и локация търговски обекти се свързват с нас, заинтересовани от въвеждането на нашия продукт. Наша цел като компания винаги е било да подкрепяме малкия и среден бизнес, затова очаквайте скоро все повече заведения за хранене, местни производители и онлайн магазини, отбелязани на интерактивната ни карта с обекти.
* Те все още могат да бъдат похарчени от потребителите, които разполагат с такива, до датата на валидност, обозначена на тях.
- Какви са предимствата на ползването им за компаниите?
Основното предиство на ваучерите за храна като социална придобивка продължава да бъде възможността за компаниите да дадат повече на своите служители, като в същото време оптимизират своите разходи. Ваучерите за храна са 100% освободени от данъци и осигуровки до 200 лв. на служител на месец за работодател и служител.
Дигитализацията обаче носи много нови ползи със себе си – работодателите могат да се радват на много по-бърз и лесен процес по подписване на договор, поръчка и презареждане на ваучерите – изцяло онлайн, благодарение на Портала за клиенти на Pluxee Bulgaria. Това намалява както времето за дистрибуция на ваучерите и тяхното осчетоводяване, така и разходите за хартия, пластмаса и логистиката. Процесът е и по-устойчив. Нашата карта е произведена от 99% рециклирана пластмаса, а с избор на виртуални карти от нашите клиенти елиминираме и последния един процент – заедно с разходите за доставка.
- А предимствата за крайните потребители?
Вече не е необходимо служителите да посещават офиса, за да получат своите ваучери за храна всеки месец. Сумите се превеждат по баланса на картите им и оттам нататък всичко е много познато и лесно. Разполагаме с мобилно приложение за следене на баланс, трансакции, постъпило зареждане, като служителите могат да следят и за нови обекти и промо активности. То има отлични рейтинги както в Google Play Store, така и в Apple App Store, което е сигурен знак за нас, че вървим в правилната посока.
Все пак осъзнаваме, че не всички наши потребители са на „ти“ с технологиите, затова разполагаме с десктоп портал за потребители и с професионален център за обслужване, където те могат да зададат всички свои въпроси и да получат необходимото съдействие.
- Как използването на ваучерите се вписва в плановете на компаниите за намаляване на екологичния отпечатък?
Елиминирането на хартиения носител допринася в огромна степен за намаляването на въглеродния отпечатък както на нас като компанията оператор, така и на нашите клиенти и потребители, като част от този процес. Хартиените ваучери се опаковаха в защитени пликове от мерки за сигурност и се транспортираха към наши клиенти всеки месец. Това разхищение остава в миналото.
Pluxee има глобална цел за намаляване на въглеродния отпечатък с 90% не по-късно от 2035 г. В България съществен процент от тази цел се изпълнява с дигитализацията на ваучерите. Непрекъснато се стремим към устойчивост – дигитализирахме вътрешните си процеси и направихме възможно целият процес да протича онлайн: от запитването за оферта, през подписването на договор, до предоставянето на сумите в картите на служителите. По този начин консумацията на хартия и пластмаса е сведена до 0.
- По какъв начин се гарантира сигурността и безопасността при използването на електронните ваучери?
Сигурността на нашите процеси винаги е била приоритет за компанията и с дигитализацията на услугата ни това не се променя. За да я осигурим на първо място по линия на плащанията, избрахме да се доверим на иноватора в картовите разплащания – Visa. Това партньорство осигурява спокойствието както на нас като оператор, така и на нашите клиенти и партньори, че картата за храна Pluxee покрива всички международни стандарти за сигурност.
Всички платформи, които нашите клиенти и крайни потребители използват, също разполагат с най-високо ниво на защита. Намират във високо защитена среда в облака AZURE и трансферът на данни, които постъпват и впоследствие се съхраняват в нашите системи, е криптиран. Всички достъпи се осъществяват чрез комплексни пароли и двуфакторна аутентикация. Това гарантира изключително ниво на защита на данните.
- През последната година компанията увеличава екипа си с 50% - какво е значението на това разрастване?
Дигитализацията на ваучерите за храна доведе със себе си нуждата от нови процеси, работа с нови системи, разрастване на съществуващите екипи и създаване на цели нови екипи в рамките на нашата организация. Pluxee Bulgaria се стреми да привлича най-добрите таланти в сферата на картовите операции с предишен опит, релевантен за новата услуга. Радвам се, че се присъединих към компанията като част от този процес. Услугата се променя, нужна е различен тип експертиза и, логично, екипът расте.
Големият интерес към услугата също предполага увеличаване на търговския екип и центъра за обслужване на клиенти, за да отговаряме на клиентските запитвания и крайните потребители максимално ефективно.


41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям