Alibaba Group Holding в петък не успя да отговори на прогнозите на анализаторите за тримесечните си продажби, тъй като продължаващата икономическа несигурност ограничава потребителските разходи в Китай и натежава на вътрешния бизнес на гиганта в онлайн търговията, съобщава Ройтерс.
Въпреки това акциите на компанията, търгувани в САЩ, поскъпнаха с 3,3% в предборсовата търговия, след като отчете коригирана печалба от 15,06 юана (2,08 долара) на американска депозитарна акция, което надмина прогнозите за 14,88 юана.
Китайските потребители рязко намалиха разходите си, особено за стоки извън тези от първа необходимост, тъй като втората по големина икономика в света се затруднява да набере инерция на фона на имотната криза и повишената несигурност за младите хора на пазара на труда.
Това се отразява негативно на продажбите на дребно, които продължават да са под натиск, въпреки че големи търговци като Alibaba и JD.com предлагат промоции и отстъпки. В четвъртък JD.com също не успя да постигне очакваните приходи за тримесечието.
Alibaba се сблъсква със силната конкуренция на търговците на дребно с отстъпки, като Pinduoduo на PDD Holdings и Douyin, собственост на ByteDance, които привличат пестеливите купувачи с изключително ниски цени на всичко – от слушалки до пуловери.
За второто си фискално тримесечие, приключило на 30 септември, Alibaba отчете приходи в размер на 236,50 млрд. юана (32,72 млрд. долара) в сравнение със средната оценка на анализаторите за 240,17 млрд. юана, според данни, събрани от LSEG.
Приходите от подразделението Cloud Intelligence на Alibaba са скочили със 7% до 29,61 млрд. юана, стимулирани от все по-широкото внедряване на технологиите за изкуствен интелект.
„Растежът в нашия бизнес с облачни услуги се ускори спрямо предходните тримесечия, като приходите от публични облачни продукти нараснаха с двуцифрени числа, а приходите от продукти, свързани с изкуствен интелект, отбелязаха трицифрен ръст“, заяви главният изпълнителен директор Еди У.
Друг светъл лъч е ръстът в звеното за международна онлайн търговия на Alibaba, където приходите се увеличават с 29% до 31,67 млрд. юана благодарение на нарастващото търсене по света на китайски стоки на по-ниски цени.
Alibaba се фокусира върху подобряването на потребителското изживяване на своите китайски платформи за електронна търговия Taobao и Tmall и инвестира в програмата си за лоялност 88VIP, която предлага специални промоции на своите 46 млн. членове.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони